سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كامن دريمز:

"آرگو" ساخته سازمان سيا/ اوباما با اعطاي جايزه به "آرگو" خصم خود عليه ايران را علني كرد

"مارگارت كيمبرلي" در مقاله اي تحت عنوان " پروپاگانداي هاليوود، فيلم هاي هاليوودي ابزاري در دست واشنگتن براي ترويج خشونت و جنايت" به حضور سازمان سيا در پشت پرده ساخت فيلم "آرگو" و ساير فيلم هاي هاليوودي اشاره مي كند و نشان مي دهد كه هاليوود به ابزاري در دست دولت آمريكا تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كامن دريمز، هيچ بخشي از فرهنگ عمومي آمريكائي ها وجود ندارد كه در آن اثري از تجليل امپرياليسم آمريكائي ديده نشود. در هيچ جايي نمي توان تصويري را ديد كه در آن سربازي آمريكائي در افغانستان و يا در بدترين حالت ان جنگنده اي آمريكائي ديده نشود. حتي بر روي غذاي سگ ها نيز مي توان تصوير سربازي را ديد كه از جنگ باز مي گردد! 

در فيلم هاي هاليوودي مي توانيد ببينيد كه چگونه به نظامي گري آمريكائي و خشونتي كه آمريكائي ها مي آفرينند افتخار مي شود و خشونت بعنوان تمرين يك ورزش حرفه اي و يا مسئله اي تبليغاتي از سوي آنان در نظر گرفته مي شود. بندرت مي توان فيلمي هاليوودي را مشاهده كرد كه در آن صحنه اي اكشن وجود نداشته باشد از صحنه يك ناو هواپيمابر گرفته تا كارتون هاي كودكان كه به خط و خطوطي ساخته مي شوند كه از سوي وزارت دفاع آمريكا دستور داده شده اند. 

اكنون فيلم هاي هاليوودي در تغيير جهتي آشكار قصد دارند تا اهداف خود را در قالب فيلم هاي درام به نمايش بگذارند. اين فيلم ها از سوي عده از آمريكائي ها تحسين مي شوند و آنان از دروغ القا شده توسط دولت آمريكا دفاع مي كنند. زماني كه فيلم  zero dark thirty ساخته مي شد "اسامه بن لادن" آخرين نفس هاي خود را مي كشيد. فيلمي كه در آن شكنجه توجيه مي شود و اين گونه القا مي شود كه جنايات جنگي تقريبا در تمامي نقاط دنيا انجام مي شود بجز كشور آمريكا. 

اين فيلم برپايه اسنادي ساخته شده كه هيچ يك قابل دفاع نيستند و تنها در صدد است تا سياست هاي دولت اوباما را توجيه نمايد. فيلمي ديگر كه مي توان به آن اشاره كرد فيلمي است كه هاليوود در مورد واقعه تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران ساخته است، اين رويداد سي پيش اتفاق افتاده است وهاليوود با اين عمل خود اقدامي كاملا با اغراض سياسي را انجام داده است. 

"آرگو" نام اين فيلم است كه جايزه بهترين فيلم جشنواره "اسكار" را دريافت نمود و نشان داد كه دولت اوباما بصورتي بسيار جدي دشمن ايران است. داستان اين فيلم در مورد تلاش 6 نفر از گروگان هاي آمريكائي در تهران بوده است. آرگو تصويري از ايرانيان نشان داده تا هر تماشاگري را به نفرت از آنان برانگيزد. اعطاي جايزه به فيلمساز و عوامل ديگر سازنده فيلم "آرگو" توسط "ميشل اوباما" همسر رئيس جمهور آمريكا كمترين ترديدها را در مورد دشمني دولت آمريكا با ايران از ميان برد. او همچون يك نظامي به يك سرباز درجه مي دهد به كارگردان فيلم آرگو جايزه اعطا نمود. 

شايد اين واقعيت كه سازمان جاسوسي آمريكا اداره اي براي فيلمسازي دارد كمتر براي كسي شناخته شده باشد. اين اداره در دهه 90 ميلادي كار خود را آغاز كرد و سريال هاي تلويزيوني اي را براي به نمايش گذاشتن چهره اي از سازمان سيا در افكار عمومي آمريكا مي ساخت. فارغ از همه دروغ هايي كه در آرگو به تماشاگر گفته مي شود، اين حقيقت نشان داده مي شود كه سازمان سيا در تمامي كشورهايي كه در آنها مردم سالاري وجود دارد از جمله در ايران عمليات مخفيانه اي را ترتيب داده است كه از جمله آنها مي توان به سرنگوني دولت قانوني محمد مصدق در دهه 50 ميلادي از طريق اجراي كودتاي آمريكائي – انگليسي و بازگردان محمد رضا پهلوي به تخت سلطنت ياد كرد. فيلم ها امروز به يكي از سلاح هاي دولت آمريكا براي ترويج خشونت و جنايات جنگي در سرتاسر جهان تبديل شده اند. در كشوري چون آمريكا كه هر روز بيش از روز گذشته به اقدامات امپرياليستي در سرتاسر جهان دست مي زند جاي شگفتي نيست كه پنتاگون حامي اصلي فيلم هاي ساخته شده توسط هاليوود باشد. 

عليرغم آنكه اين مسئله نبايستي باعث شگفتي ما باشند اما از سوي ما پذيرفتني هم نيست. دولت اوباما قصد دارد تا با ساخت چنين فيلم هايي بهانه اي براي تجاوز نظامي عليه ايران بدست آورد و افكار عمومي آمريكائي ها را قانع كند. 




برچسب ها: argo ، iran ، obama ، آرگو ، ایران ، سیا ، cia
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.