سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در 2 روز خانه تکانی کنید

در انجام هر کار، از امور خانه داری گرفته تا خانه تکانی اگر قرار است کاری درست و با مدیریت انجام شود باید 80 درصد از زمان آن را به برنامه ریزی اختصاص دهید.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، فکر کردن به جزئیات و در نظر گرفتن احتمالات همه شامل همین زمان 80 درصدی می شود، دقت کنید که 80 درصد از کل روند مورد نیاز برای انجام یک کاری؛ یعنی اگر قرار است کاری را در یک روز انجام دهید باید 80 درصد از یک روز و اگر یک برنامه 10 روزه پیش رو دارید 8 روز از آن را به برنامه ریزی و فکر کردن اختصاص دهید.

در قدم بعدی باید نکته به نکته کارهایی را که به آن فکر کرده اید یادداشت و اجرا کنید نوشتن مرحله مهمی است که با بیشتر اوقات از آن غافل هستیم، بدون فکر کردن همیشه فکر می کنیم کاری نداریم، وقتی وارد فضای کار می شوید تازه می بینید که کارهایی که باید انجام دهید خیلی بیشتر از اینهاست اما چون ننوشته و جزء به جزء نکرده بودید به مرحله اجرا که می رسید با مشکل روبرو می شوید. این شیوه درست است که هر کاری را قبل از انجام در مرحله فکر کردن یک بار تمام و کامل در ذهنتان انجام دهید.

دقت در نوشتن جزئیات به اندازه خود مرحله مهم است دقت یعنی اینکه باید بدانید مثلا برای انجام کاری مثل شست و شو فرش یا کابینت به چند مغز نیاز دارید، به طور کلی یک بخش از این جزئیات شامل این می شود که بدانید در انجام یک کار به خصوص به چه ابزار و نیروهایی نیاز دارید بخش دیگر هم اینکه فردی که قرار است به شما کمک کند چه توانمندی هایی دارد.

زمان بندی در انجام کارهای سخت بسیار مهم است زمان بندی هم یعنی تخمین اینکه انجام هر کاری چقدر زمان می برد اشتباه مهمی که در این مرحله رخ می دهد این است که کارها را کلی می بیند و چون جزئیات کار را تعریف نکرده اید فراموش می کنید برای آنها زمان بگذارید در نتیجه در زمان اجرا مدام به اضافه زمان اضافه می شود. زمان هایتان را مدیریت کنید و برای هر کاری ساعت مشخص و زمان مناسب آن کار را برایش در نظر بگیرید./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.