سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعاي "آروتز شوا":

مذاكرات پنهاني مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي در استانبول

روزنامه صهيونيستي "آروتز شوا" مدعي شده كه مقامات رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطين اخيرا در استانبول تركيه با يكديگر مذاكرات پنهاني را داشته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آروتز شوا، اين روزنامه صهيونيستي با ابراز خشم از اظهارنظر منفي "رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه در مورد "صهيونيسم" و اينكه وي آن رژيم و فلسفه وجودي اش را "جنايتي عليه بشريت" خوانده بود مي افزايد "عليرغم اظهارنظرهاي منفي مقامات تركيه در مورد رژيم صهيونيستي، مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي اخيرا در استانبول ديداري مخفيانه با يكديگر داشته و در مورد روند صلح فلسطينيان و رژيم صهيونيستي با يكديگر مذاكره كرده اند." 

اين روزنامه صهيونيستي در ادامه گزارش ادعايي خود مي نويسد "اسحاق هرزوگ" نماينده حزب كارگر در كنست رژيم صهيونيستي هقته گذشته پس از ورود به استانبول با "ياسر عبد ربه" از مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين ملاقات كرده و در مورد سفر قريب الوقوع "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا به رژيم صهيونيستي با وي به بحث و تبادل نظر پرداخته است." 

اين گزارش در ادامه مدعي شده كه "هر دو طرف بر سر از سرگيري مذاكرات صلح ميان مقامات رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطين به توافق رسيده اند. شبكه خبري "كانال 10" رژيم صهيونيستي نيز در اين باره ادعا كرده كه هر دو طرف اظهار داشته اند كه بايستي از فرصت استفاده كنند و بر سر موضوع صلح با يكديگر به مذاكره بپردازند." 

در ادامه اين گزارش ضمن اذعان به وجود اختلاف درميان جناح هاي مختلف رژيم صهيونيستي بر سر تشكيل دولت ائتلافي روزنامه "آروتز شوا" به معرفي سوابق اين دو مقام فلسطيني و صهيونيستي مي پردازد و مي نويسد "ربه از مقامات ارشد سازمان آزاديبخش فلسطين و موافق با پيمان صلح اسلو است. وي در جمع گروهي از اعضاي آن سازمان در جريان نشست سال 2000 در كمپ ديويد بود. با اين حال وي پس از مرگ ياسر عرفات و جانشيني "محمود عباس" به جاي وي از مقام پيشين خود بركنار شد و تنها مقام مشاور را بر عهده گرفت. در مقابل اسحاق هرزوگ نيز در هفته هاي اخير در صدد بوده تا اختلاف ميان "شلي يخيموويچ" رهبر حزب كارگر رژيم صهيونيستي با "بنيامين نتانياهو" نخست وزير آن رژيم را حل كند و وي را وادار سازد تا در دولت ائتلافي شركت نمايد." 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.