سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

دریافت نشان مرغوبیت کالا از سازمان جهانی یونسکو

سازمان جهانی یونسکو ( سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد – UNESCO )، نشان مرغوبیت کالا را به فاطمه رحیمی؛ هنرمند نمدمال استان چهارمحال و بختیاری اعطاء کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، بومی بودن تولیدات و مواد اولیه، کاربردی بودن و مصرف عامه، خلاقیت و نوآوری در ارائه محصولات را از شاخص های تولیدات نمدی این هنرمند برشمرد.

مژگان ریاحی، با اشاره به تولید سالانه بیش از 10 هزار قطعه محصولات نمدی استان چهارمحال و بختیاری، نظیر؛ کفش، کیف، جا موبایلی، گلدان، کمربند، شال و زیور آلات نمدی، گفت: 60 درصد این تولیدات، به کشورهای اروپایی و بویژه ایالات‌ متحده آمریکا صادر می‌شود.

ریاحی، استان چهارمحال و بختیاری را قطب‌ تولید نمد کشور دانست و افزود: در حال حاضر، 50 هنرمند در 26 کارگاه نمدمالی این استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، نبود صادرکننده و بازاریابی ضعیف را مهم ترین مشکلات هنرمندان نمدمال در این استان بیان کرد.

سازمان جهانی یونسکو ( UNESCO )، شهریورماه گذشته نیز نشان مرغوبیت کالا را به احجام فلزی هنرمند استان چهارمحال و بختیاری اعطاء کرد. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.