سعید سليماني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: ميزان درخواست يا کشش بازارهاي داخلي و خارجي در توليد و مقدار محصولات کشاورزي موثر است.
وي تصريح کرد: بازاریابی پس از برآورده شدن نيازهاي داخلي و خارجي منجر به برنامه ريزي بهتر و افزايش توليد مي شود.
سلیمانی ادامه داد: اصلاح الگوي کشت نيز به عنوان طرحي ملي در استان آغاز شده تا فراگير شود و با الگوي کشتي پايدار کشاورزان مي دانند چه محصولي کجا کشت شود تا نياز آبي کمتري داشته باشد.
مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي یادآور شد: ورود يافته هاي تحقيقاتي به مزارع و استفاده از توان علمي فارغ التحصيلان بخش کشاورزي مي تواند نقش مثبتي در افزايش توليد داشته باشد.
سليماني تاکيد کرد: زمينه سازي براي صادرات محصولات کشاورزي نيز با اعزام گروه هايي به ساير کشورهاي جهان از برنامه هاي مهم سازمان در سال تولید ملّی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است./س