سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اردیبهشت ماه 92 صورت می گیرد؛

افتتاح رسمی بزرگترین كارخانه كك سازی با ظرفیت 900 هزار تن

بزرگترین کارخانه کک ذوب آهن کشور با ظرفیت 900 هزار تن اوایل سال 1392 و حداکثر در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شركت سهامی ذوب آهن اصفهان در این خصوص اظهار داشت: همزمان با افتتاحیه کارخانه کک ذوب آهن، دو نیروگاه و دو طرح زیست محیطی هم افتتاح می شود.
وی ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه باطری شماره 3، بیش از 900 هزار تن کک است كه برای احداث آن، بیش از 1558 میلیارد ریال و 5/ 88 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. 
سعدمحمدی افزود: محصول اصلی این باطری، کک خشک (برای كوره بلند شماره 3) و محصولات فرعی شامل بنزول خام، قطران، گوگرد و نیز گاز کک (برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه های داخل شرکت) است.
مدیر عامل شركت سهامی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینكه تعمیر باطری شماره 1 و 2 این مجتمع در حال انجام است، تصریح كرد: مجموع ظرفیت این واحد ها، 900 هزار تن است كه با ظرفیت باطری شماره 3، به یك میلیون و 800 هزار تن می رسد.
وی افزود: با بهره برداری این 3 باطری، 5/ 2 میلیون تن كنسانتره زغال سنگ نیاز خواهد بود كه متعاقب آن، 5 میلیون تن زغال سنگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
سعد محمدی با بیان اینكه در جلسه اخیر،‌ آمادگی خود را برای توسعه تولید زغال سنگ اعلام كرده ایم، اظهار داشت: با این اقدام، علاوه بر كاهش خرید كك از خارج و جلوگیری از خروج ارز از كشور، سبب افزایش تولید، اشتغال و كاهش هزینه های تامین كك مورد نیاز شركت ذوب آهن خواهیم شد.
 مدیر عامل شركت سهامی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: در سال 92 ، در نظر داریم با ارتقای سطح آموزشی كاركنان این شركت، تكنیك های روز دنیا را در بخش كوره بلند پیاده سازی كنیم و در نتیجه، گامی موثر در راستای كاهش هزینه ها و افزایش بهره وری برداریم.
وی خاطرنشان ساخت : ذوب آهن برای سال آینده دستیابی به تولید 8. 2 میلیون تن را پیش بینی کرده که بیانگر رشد تولید به میزان 35 درصد نسبت به سال 1391 است./س
برچسب ها: ذوب آهن ، کک سازی ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.