سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

از بین رفتن فرصتهای شغلی به دلیل ورود كالای قاچاق

قاچاق كالا فرصت فعالیت در فضای سالم اقتصادی را در جامعه سلب می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان مدیر كل سیاسی انتظامی استانداری زنجان در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: مضرات واردات كالای قاچاق به نحومطلوب تبیین نشده و زشت بودن آن در ذهن مردم جانیفتاده است.

اسكندری افزود: قاچاق كالا فرصت فعالیت در فضای سالم اقتصادی را در جامعه سلب می كند.

وی ادامه داد: مجازات قاچاقچیان باید به گونه ای تعیین شود كه قوانین مربوط به مقابله با قاچاق جنبه بازدارندگی داشته باشد نه اینكه سود آن بیش از ضررش باشد.

مدیر كل سیاسی انتظامی استانداری زنجان متذكر شد: به ازای هر یك میلیون دلار كالای قاچاق وارداتی به كشور زمینه ایجاد 600 هزار فرصت شغلی از بین می رود.

اسكندری یادآور شد: بخشی از كالاهای قاچاق وارد شده به كشور را البسه ٰ، كالاهای آرایشی بهداشتی و دارو و نیازهای مردم تشكیل می دهد و بخش دیگر آن را كالاهای ممنوعه از قبیل مشروبات الكلی.،فرهنگی و اجتماعی مد نظر است.

وی تعدادزیاد مبادی وارداتی را از دلیل بالا بودن آمار قاچاق در كشور برشمرد و تصریح کرد: اكنون حدود 170 مبادی ورودی در كشور وجود دارد كه زمینه واردات كالای قاچاق را فراهم می كنم.

مدیر كل سیاسی انتظامی استانداری زنجان نبود قوانین جامع و ضعف در اجرای آن را ازدیگر دلایل بالابودن آمار قاچاق اعلام وخاطرنشان كرد: بسیاری از قوانین مربوط به برخورد با قاچاقچیان یا فعالیت های گمركی ناقص است یا به طور كامل اجرا نمی شود./س

برچسب ها: کالا ، قاچاق ، سلب ، شغل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.