سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ جانشین سپاه قدس:

امروز عده ای دم از قرآن و ولایت می زنند اما بصیرت ندارند

جانشین سپاه قدس گفت: امروز دیگر همانند سی سال پیش منافقین در خیابان‎ها نیستند که تیغ کشیده و مردم را به قتل برسانند، امروز شاهدیم که برخی دم از قرآن زده و از ولایت حرف می‎زنند ولی بصیرت ندارند، بنابراین باید درک درستی از جنگ پیدا کنیم؛ امروز باید در میدان جنگ بصیرت به همراه تبعیت از ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سردار اسماعیل قاآنی  در یادواره سرداران شهید رمضان علی و حسن عامل که در محل خیمه الحسین (ع) مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری یادوارههای شهدا اظهار کرد: در یادواره های شهدا باید نه تنها از آن بهره گیریم بلکه باید سعی شود از سیره شهدا و رفتار آنها درس گیریم تا بتوانیم همواره در مسیر نورانی آن‌ها قدم گذاریم.

 

وی افزود: امام راحل(ره) همواره از دو نوع اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی و یا اسلام پابرهنهها و اسلام مرفهین بیدرد نام میبردند؛ شهدا کسانی بودند که اعتقاد بسیار راسخ و محکمی به اسلام پابرهنهها داشتند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه هرچه زمان میگذرد جنگها از نظر نظامی و غیر نظامی تکامل مییابد، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که هرچه انقلاب اسلامی پیشرفت میکند، در همان راستا جنگها نیز پیچیدهتر و کاملتر می شود.

 

وی با تاکید بر ریشه مستحکم دینی شهدا گفت: شهدا همواره از ریشه مستحکم دینی برخوردار بودند و این یکی از همان درسهای شهداست که باید در این گونه یادوارهها بیان شده و ما نیز از آن بهره گیریم؛ پای کار بودن شهدا نیز از دیگر درسهای شهدا است، آنها تا پایان کار، با استقامت و محکم پای کار بودند.

 

سردار قاآنی ادامه داد: این درحالی که است که امروز بعضا شاهدیم در عرصه سیاست، سیاسیون ما وقتی بار عظیمی بر دوششان گذاشته میشود، به خاطر نبود این ریشههای مستحکم نمیتوانند فشار را تحمل کرده و درز پیدا می‏کنند؛ باید امروز حواسمان بسیار جمع باشد که مبادا ریشه نداشته باشیم و فشار بر ما وارد شده و درز پیدا کنیم.

وی با تاکید بر لزوم داشتن صبر به همراه بصیرت به عنوان دو اصل جدایی ناپذیر گفت: اگر عنصر صبر را داشته ولی با بصیرت نباشیم، هیچ فایدهای ندارد، چراکه این دو عنصر جداناپذیرند؛ امروزه هرچه جلوتر میرویم، میبینیم که میان دو پدیده صبر و بصر تفاوتهای جدی درست شده است.

 

وی یادآور شد: امروز آمریکا و اسرائیل تمام توان خود را به کار گرفتند که چهره زشتی از اسلام نشان دهند، اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی سه موضوعی است که امروز به صورت جدی دنبال میکنند.

 

سردار قاآنی اظهارکرد: باید همانند زمان جنگ عدهای پابرهنه مقابل مرفهین بیدرد به میدان جنگ بروند، امروز گیر کار بصیرت است چراکه شاهدیم در ده سال گذشته همواره سالی نبوده که مقام معظم رهبری بر بصیرت تاکید نکنند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس خاطرنشان کرد: امروز ولی فقیه را خدای متعال برای گم نکردن مسیر برای ما گذاشته است، بنابراین اگر میخواهیم که در این واویلا چه در بخش نظامی و سیاسی و یا در بخشهای دیگر، مسیر جنگ را به درستی طی کنیم، باید بصیرت داشته باشیم.

سردار قاآنی تاکید کرد: اگر امروز چرخ مملکت با همه توطئه های خارجی و داخلی میچرخد، به دلیل وجود انسانهای با معرفتی است که پای ولایت ایستادند، انسانهایی که دیروز پای امام (ره) بوده و امروز به دنبال اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب هستند؛ این همان مسیر شهداست؛ بنابراین باید در این یادبودها یادآوری کنیم که جنگ ادامه داشته و امروز هم با تاسی از شهدا باید بفهمیم کجای جنگ هستیم و بتوانیم خوب آن را ادامه دهیم.  /س

 

برچسب ها: قرآن ، ولایت ، بصریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.