سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تبدیل روزانه 75 هزار بشکه مازوت در پالایشگاه شازند به بنزین یورو 4

استاندار مرکزی گفت: ‌به همت متخصصان داخلی روزانه 75 هزار بشکه مازوت در پالایشگاه شازند به بنزین یورو 4 تبدیل می‌شود که از بی سابقه‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: تولید علم همان تولید ثروت است و ارتقاء دانش بشری مستلزم تحقیق و پژوهش و خودباوری است.

وی تصریح کرد: محققان و دانشمندان ایران با اتکا به خودباوری و اعتماد به نفس توانسته‌اند در بین کشورهای پیشرفته منطقه و حوزه بین‌المللی جایگاه سیزدهم علمی را به دست آورند.

وی مهم‌ترین کارکرد پژوهش را به وجود آمدن دانش نو و امکان کشف دانش‌های کهن عنوان کرد و بیان کرد: پژوهش موجب ارتقاء آموزش و مکمل دانش‌های نو است.

استاندار مرکزی افزود: نقش پژوهش در توسعه پایدار چنان برجسته است که می‌توان آن را نیروی محرکه توسعه در همه حوزه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه دانست.

شعبانی‌فرد با تا کید بر اینکه توسعه و پیشرفت‌های پژوهشی و تولید امروز نتیجه اعتماد به نفسی است که امام خمینی(ره) در مردم به وجود آورد، خاطر نشان ساخت: توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به تولید علم و تاکیدات قرآن و احادیث به علم آموزی موجب شد تا دانشمندان با همت و اراده باورها را به یقین تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران در حوزه پزشکی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است از راه اندازی واحد تولید رادیو داروها در استان خبر داد و اظهار داشت: امروز به همت متخصصان داخلی روزانه 75 هزار بشکه مازوت در پالایشگاه شازند به بنزین یورو 4 تبدیل می‌شود که از بی سابقه‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا است.

استاندار مرکزی بر ضرورت کاربردی کردن مقالات پژوهشی و برای ایجاد ساز و کار لازم به منظور پژوهش تاکید کرد و افزود: ایجاد بستر ارتباط منطقی صنعت و دانشگاه از مهم‌ترین وظایفی است که باید اهتمام ویژه‌ای برای تحقق این امر صورت گیرد./ب

برچسب ها: پالایشگاه ، شازند ، بنزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.