سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نابسامانی در مدیریت بهداشت و درمان دلیل اصلی افزایش پرداخت از جیب مردم است

در افزایش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم تعرفه ها هیچ نقشی ندارند بلکه نابسامانی در مدیریت بهداشت و درمان دلیل اصلی این امر است.

مهندس عمادی، رئیس سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  متاسفانه در سال های اخیر به دلیل کمبود بودجه و سیاست هایی که وجود داشته پرداخت از جیب مردم افزایش پیدا کرده است که طبق آخرین آمار این میزان پرداختی از جیب مردم حدود 60 درصد است .

وی با بیان این که تنها راه کاهش این آمار اجرای برنامه پزشک خانواده است عنوان کرد:اگر این برنامه اجرا شود این آمار به طور یقین کاهش پیدا خواهد کرد.

باید توجه داشت که پوشش بیمه ها در خصوص خدمات بهداشت و درمان بالاست ولی نابسامانی در مدیریت بهداشت و درمان به این امر دامن زده است.

وی ادامه داد: تعرفه بیمارستان های دولتی متفاوت از خصوصی است یعنی بخش خصوصی همپای بخش دولتی حرکت نمی کند، همچنین افزایش و تغییر قیمت ارز هم عاملي است که در افزایش پرداخت از جیب مردم بی تاثیر نبوده است بنابراین تنها با اجرای برنامه پزشک خانواده می توانیم این مشکل را حل کنیم چرا که اجرای این برنامه عدالت را در سلامت برقرار می کند./ح
برچسب ها: مدیریت ، بهداشت ، درمان ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.