سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ذخایر كالاهای اساسی در استان اردبیل 20 درصد افزایش یافت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان ذخایر كالاهای اساسی در این استان نسبت به سال های گذشته تا 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ارژنگ عزیزی افزود: هرسال به مناسبت عید نوروز مصرف برخی كالاها افزایش یافته و مشكلاتی در زمینه نظارت و تامین به وجود می آورد.

وی اضافه كرد: این امر ممكن است از بی اعتمادی مردم نسبت به آینده نشات گیرد و این نگرانی باعث می شود تا مردم مصرف آینده را به حال منتقل كنند و از این رو با وجود اتخاذ تدابیر لازم كاهش قیمت اتفاق نیافتد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: به منظور كنترل بازار و كاهش قیمت ها مردم باید مصرف خود را مدیریت كنند چرا كه هجوم مردم برای خرید كالاها بیش از حد نیاز، بصورت مقطعی باعث ایجاد مشكلاتی در تعادل بازار می شود.

عزیزی در ادامه بیان كرد: هم اكنون در تامین گوشت قرمز مشكلی وجود ندارد و باتوجه به مصرف سرانه كه 15 كیلوگرم می باشد، 172 تن گوشت قرمز منجمد گوساله ذخیره داریم كه توزیع آن شروع شده است.

وی با اشاره به اینكه 18 درصد بازار گوشت قرمز وابسته به واردات است، اظهار كرد: 40 هزار راس گوسفند از كشورهای ارمنستان و گرجستان ثبت سفارش كرده كه هشت هزار راس آن تا كنون كشتار شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: از این میزان چهارهزار و 500 راس برای شبكه های توزیعی داخل استان و سه هزار و 500 راس نیز برای مصرف سایر استان ها ارسال شد و در كنار این با رفع مشكل تامین ارز مرجع، پنج هزار راس دیگر نیز واردات خواهیم داشت.

عزیزی همچنین گفت: در تامین گوشت سفید نیز هیچگونه مشكلی نداریم و به گفته جهاد كشاورزی استان، در زمینه جوجه ریزی 20 درصد افزایش تولید داریم.

وی با بیان اینكه در زمینه واردات نیز مشكلی وجود ندارد، تشریح كرد: یك هزار و 200 تن گوشت مرغ در سردخانه های استان ذخیره شده كه 400 تن آن با قیمت 50 هزار ریال تاكنون توزیع شده و علاوه بر این 354 تن نیز از محل واردات سهمیه داریم كه به تدریج خریداری و جایگزین می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: به منظور تنظیم بازار همچنین تخم مرغ نیز با تخفیف 20 درصدی در نمایشگاه های بهاره عرضه می شود.

عزیزی همچنین از سهمیه 600 تنی برنج آرژانتینی، هندی و تایلندی استان و عرضه آن در نمایشگاه های بهاره و عرضه كالاهای اساسی خبر داد.

وی اضافه كرد: همچنین یك هزار و 125 تن روغن خام با ارز مرجع در اختیار كارخانه روغن اردبیل قرار داده شده كه پس از فرآوری در نمایشگاه های بهاره با 20 تا 30 درصد زیر قیمت بازار توزیع می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه اظهار كرد: فروش كالاهای خارجی در نمایشگاه های بهاره ممنوع است به جز كالاهایی كه مشابه داخلی ندارند كه از جمله آنها برخی پودرها و مواد شوینده می باشد.

عزیزی با بیان اینكه 302 واحد صنفی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی كردند، ادامه داد: نمایشگاه های بهاره در تمامی شهرستان ها دایر بوده و در مركز استان نیز 2 نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه ها ومیدان وحدت با 570 غرفه برپا می شود.

وی از كنترل این نمایشگاه ها توسط عوامل اداره كل استاندارد، بهداشت و درمان، بازرسی سازمان صنعت و معدن و شبكه سیار تعزیرات حكومتی خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین اعلام كرد: یك هزار تن سیب درختی تولید استان و یك هزار و 200 تن پرتقال درجه یك از استان مازندران خریداری شده و یك هفته مانده به نوروز در 40 نقطه اردبیل همزمان با سایر شهرستان ها توزیع می شود.

عزیزی افزود: نرخ كالاها متناسب با قیمت بازار و 20 تا 30 درصد زیر قیمت عرضه شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح كنترل بازار ادامه داد: طرح كنترل بازار با هدف ایجاد آرامش روانی، جلوگیری از افزایش غیرمعقول قیمت ها و بهره گیری از توان اتحادیه ها و اصناف برای تنظیم بازار و كنترل قیمت ها اجرایی می شود/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.