سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با بهار 92؛

رونمایی از آداب و رسوم کشورهای عضو اکو در بوستان نوروز

مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد از بهره برداری بوستان 10 هکتاری نوروز تا پایان سال جاری خبر داد.

ملا صالحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  بوستان نوروز بزرگ ترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد است که با وسعت 10 هکتاری برای نوروز امسال آماده بهره برداری می شود.
وی افزود: بوستان نوروز با کارکردهای بین المللی و فرهنگی در حوزه کشورهای عضو اکو تعریف شده و قسمتی از بوستان هم برنامه اکو در نظر گرفته شده است.
محلی برای معرفی آیین ها و سنت های کشورهای عضو اکو با محوریت آیین و سنت نوروز در تمام سال خواهد بود.
 وی در ادامه تصریح کرد:  در این بوستان  12 سکو به 12 کشور عضو اکو و 2سکو هم به کشورهای عراق و بحرین که نوروز را جشن می گیرند ولی عضو اکو نیستند اختصاص پیدا می کند.
ملا صالحی ادامه داد:  هر کشور می تواند در یکی از این سکوها به معرفی خود در حوزه گردشگری، نمایش آداب و رسوم، صنایع دستی و موسیقی بپردازند.
مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد در ادامه به احداث دریاچه ی خزر اشاره کرد و اذعان داشت:  دریاچه بوستان نوروز که در قطعه چهارم اراضی عباس آباد و در درون بوستان نوروز احداث شده شامل دو قسمت شمالی و جنوبی به  مساحت پانزده هزار و 500 متر مربع و عمق 1.5 متر به بهره برداری رسیده است.
ملا صالحی در پایان خاطر نشان کرد: این دریاچه به شکل  نقشه دریای خزر طراحی شده  و همچنین پیش بینی شده تا بازی های آبی نیز بر روی این دریاچه انجام گیرد./ز






برچسب ها: شرکت ، نوسازی ، آداب و رسوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.