سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

جهاد کبیر امروز جهاد فرهنگی

امام جمعه بیرجند گفت: جهاد کبیر امروز جامعه اسلامی جهاد فرهنگی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای ورزید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رضایی در جمع معاونان و مربیان پرورشی شهرستان بیرجند، هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی را هفته سنگرداران عرصه تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: این مناسبت‌ها و هفته‌ها فرصتی است که ارزش‌ها و پیام‌های آنها را در جامعه به صورت کاربردی درآورده و عملی سازیم.

وی ادامه داد: آشناسازی دانش‌آموزان و کودکان با فرهنگ‌های اسلامی و تربیت اسلامی آنها در حقیقت بهترین و مهم‌ترین رسالت، برنامه و اقدام نظام آموزش و پرورش و خانواده‌ها است.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: امروزه بهترین و مهم‌ترین سرمایه‌های این نظام یعنی همان نسل جوان باید با فرهنگ قرآن، نماز و ارزش‌های دینی آشنا شوند تا به معنای حقیقی کلمه متعالی و سبب تعالی نظام اسلامی شوند.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه مربیان پرورشی و تمامی فرهنگیان عهده‌دار مسئولیت هدایت، انسان‌سازی و تربیت نیروی انسانی سالم و کارآمد در جامعه هستند، افزود: تمامی انسان‌ها معلول یک مجموعه جریان‌های نادرست هستند و این جریان و رشته باید در یک زمان و جایی قطع شود که معلمان، مربیان پرورشی و مدارس مسبب قطع شدن این جریان و رشته محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: مربیان پرورشی و فرهنگیان هرگز نباید بگذارند که این معلولیت‌ها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی و معنوی به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروزه بیشتر محیط‌های موجود در جامعه محیط‌های اسلامی و قرآنی نیستند، اذعان داشت: جامعه‌ای که اساس و مبنای شکل‌گیری آن قرآن و ارزش‌های اسلامی است باید از همان ابتدا کودکان،‌ جوانان و جوانان خود را با معارف اسلامی و بنیه معنوی قوی پرورش دهد که یکی از مکان‌های تحقق این مهم در این جامعه مدارس و محیط‌های آموزشی هستند.

رضایی بیرجندی از مربیان پرورشی و معلمان خواست تا در راستای شکوفاسازی استعدادهای علمی، فرهنگی، قرآنی و اجتماعی دانش‌آموزان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه پیامبران برای این آمدند که انسانیت را آزاد کنند، اظهار کرد: مربیان پرورشی و فرهنگیان در راستای تربیت اسلامی و انسان‌سازی باید توجه، همت و تلاش مضاعف داشته و هرگز در این راستا نباید بین دانش‌آموزان و جوانان فرق بگذارند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: جهاد کبیر امروز جامعه اسلامی جهاد فرهنگی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای ورزید.

رضایی بیرجند متذکر شد: تقویت روحیه خودباوری، کاهش خود کم‌بینی‌ها و حفظ کرامات دانش‌آموزان و جوانان و افزایش زمینه‌ها و بسترها برای شکوفایی استعدادهای آنها از اصولی هستند که باید معلمان، مربیان پرورشی و خانواده‌ها در راستای تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان و نسل جوان به آن توجه ویژه و لازم را داشته باشند./س

برچسب ها: جهاد ، کبیر ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.