سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران از ارتش روبوتيك آمريكا گزارش مي‌دهد:

چه موجوداتي جايگزين سربازان آمريكايي خواهند شد؟ + تصاوير و فيلم

درپي عدم تمايل و بحران پوچي و بيماري رواني سربازان آمريکايي براي حضور در ميدان‌هاي جنگ، "ارتش آمريکا" قصد دارد ربات‌هاي قاتل را جايگزين کمبود نيروي خود در ارتش کند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاري "آسوشيتدپرس" در سال 2012 اعلام کرد کهنه سربازان آمريکايي متحمل بيشترين آسيب روحي و رواني در تاريخ آمريکا شده‌اند" .گلوبال‌ريسرچ" نيز در گزارشي اذعان کرد، ده‌ها هزار نيروي رزمي و کهنه سرباز آمريکا پس از بازگشت از جنگ با اختلال فشار رواني آسيب‌زا مواجه مي‌شوند. سازمان امور کهنه سربازان امريکايي اخيرا در گزارشي اعلام کرد بيش از 30 درصد کهنه سربازان جنگ ويتنام، حدود 10 درصد نيروهاي آمريکايي "جنگ خليج فارس" و بيش از 20 درصد نيروهاي اين کشور در "جنگ عراق" و "جنگ افغانستان" با چنين مشکلاتي دست به گريبان هستند.

طبق گزارشی که از سوی سازمان امور رزمندگان در آمریکا منتشر شده است، بیش از نیمی از نظامياني که سابقا در عراق و افغانستان جنگیده‌اند، در حالی به خانه باز می‌گردند که دچار مشکلات روحی و جسمی بوده و نیازمند درمان‌ هستند. دکتر سونیا باتن Sonia button، مدیر بخش خدمات درمانی سازمان امور جننگجويان می‌گوید: "تعداد این سربازان سابق که نیازمند درمان هستند به طور بی‌سابقه‌ای زیاد است.

گرچه مشخص شده است که طبق گزارش موسسه تحقیق و توسعه آمریکا در سال 2008، از هر سه نفر سرباز آمریکایی یکی همراه با اختلال استرسی پس از سانحه، افسردگی شدید و یا آسیب مغزی به خانه باز می‌گردد.

شایع‌ترین مشکل روانی در میان 197 هزار و 74 سربازی که به خانه بازگشته بودند اختلال استرسی پس از سانحه بود که این تقریبا 15 درصد از جمعيت كل سربازان بازگشتی است.

دومین مشکل رایجی که حدودا 147 هزار و 659 نفر از سربازان را مجبور به درمان کرد افسردگی بود که این یعنی 11.3 درصد از کل سربازانی که به خانه باز گشته بودند دچار افسردگي شده بودند.

سومین مورد اختلال اضطرابی بود که برای 126 هزار و 673 نفر از سربازان خدمات درمانی ارائه شده است و این یعنی 9.7 درصد از کل سربازانی که به خانه بازگشته اند. همچنین در برخی موارد نیز برخی از سربازان دچار چندین اختلال بوده‌اند.


طبق اين گزارش، در سال‌هاي 2005 تا 2010 تقريبا در هر 36 ساعت يک سرباز آمريکايي دست به خودکشي زده است. در سال 2009 ميلادي يک هزار و 668 نفر اقدام به خودکشي کردند و کساني که در تلاش خود موفق نبودند بار ديگر دست به خودکشي زدند.

به گزارش اي‌بي‌سي‌نيوز، سربازان آمريکايي ديگر رغبتي براي حضور در ميدان‌هاي جنگ را ندارند، از اين‌رو، زماني كه سربازان آمريكايي براي اعزام به عراق ابراز بي‌ميلي مي‌كنند، مقامات نظامي آمريکا از "مواد مخدر" براي ترغيب جوانان آمريکايي به منظور حضور در افغانستان و عراق روي آورده‌اند.

زنانی که به عنوان سرباز در ارتش آمریکا به کار گرفته شده‌اند، از مشکلات فراوانی از جمله طلاق رنج می‌برند. علت پیدایش این بحران، مشارکت این زنان در جنگی است که تا کنون علیه عراق و افغانستان ادامه پیدا کرده است.

منابع خبری به نقل از گزارش منتشر شده در سایت "جنگجویان آمریکایی در عراق و افغانستان" بیان کردند: نسبت زنان مطلقه در ارتش آمریکا در عراق و افغانستان سه برابر نسبت سربازان مردی است که همسران خود را طلاق داده‌اند.

 به گفته "پاول ریکوف" Powel Rikof، این گزارش حقیقتا تکان دهنده است و معتقدم اغلب آمریکایی‌ها با شنیدن این آمار شگفت زده خواهند شد.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) آمار اعلام شده در این گزارش را وحشت‌زا توصیف کرد و گفت: این نخستین باری است که چنین آماری به گوشم می‌رسد.

به گفته يکي از فرماندهان آمريکايي نوشيدني‌هاي مذكور بيش از 40 درصد كافئين دارند و زماني كه كسي آن را مي نوشد، حتما دچار افزايش ضربان قلب مي‌شود و براي رها شدن از اين حالت بايد هر چه سريع‌تر محل را ترك و به هواي آزاد برود.

اين منبع مطلع كه نخواست نامش فاش شود تاكيد كرد: هر چند پيشنهاد مالي مناسب به سربازان فقير و بيكار هم در جذب نيرو بي تاثير نيست اما اين حركت، مراجعه كنندگان را در یک حالت خاص قرار مي‌دهد تا پيشنهاد حضور در عراق را امضا کنند.

همچنين طبق آخرين آمارهاي رسمي وزارت دفاع آمريکا، ميزان اعتياد در ميان نيروهاي نظامي اين کشور به شدت در حال افزايش است، به‌طوري که "مارک ریدلی"، معاون فرمانده سرویس بازرسی جنایی نیروی دریایی ارتش آمریکا در این خصوص می‌گوید: "فقط تصور کنید که ما در ارتش چه کاری داریم؟ برای انجام کار، سرباز باید در شرایط روانی عادی باشد. به همین خاطر است که نیروی دریایی نمی‌تواند استفاده از مواد مخدر را تحمل کند.

دو سال قبل تنها ۲۹ نفر از نیروهای دریایی آمریکا از ماده مخدري به نام Spice، مصرف می‌کردند اما در مدت دو سال این تعداد به شدت افزایش یافته است. در نیروی هوایی نیز تاکنون  ۴۹۷ نفر به خاطر اعتیاد تنبیه شده‌اند. در سال گذشته این تعداد ۳۸۰ نفر بود. ۱۱۹ نفر نیز برای استفاده از اسپایس مورد مداوا قرار گرفته‌اند.



به گزارش آسوشييتد‌پرس، افزايش موج خشونت‌ها، روحيه سربازان آمريكايي در افغانستان و استقامت رواني آنان را به شدت ضعیف کرده است و ارتش آمریکا درصدد است تا شمار روانشناسان اعزامي به افغانستان را افزايش دهد.

براساس آخرين گزارش صحت رواني ارتش امریکا، بيشتر سربازاني كه به افغانستان فرستاده شده‌اند به مشكلات و بيماري‌هاي رواني با سطح‌هاي متفاوت دچار شده‌اند و وضعيت بسياري از آنها به ‌شدت وخيم اعلام شده است.

در حال حاضر ‪ 65 درصد از اين سربازان از افسردگي شديد رنج مي‌برند كه روحيه ‪ ۹درصد از اين عده وخيم و نگران‌كننده توصيف شده است
.

مقامات آمريکايي که نيروي فرسايشي انساني خود را تهديدي براي برنامه‌هاي نظامي‌سازي جهان خود مي‌دانند، به فکر پيدا کردن جايگزيني براي سربازان افسرده و بي‌رمق خود هستند. از اين رو مراکز نظامي و تحقيقاتي آمريکا به فکر يافتن راه حلي براي بحران کمبود نيرو و جايگزين کردن  روبات‌هاي قاتل به جاي سربازان افتاده‌اند تا بتوانند شايد بخشي از کمبود نيرو در جنگ‌هاي آينده اين کشور را جبران کنند.

به گزارش "آنتي‌وار"، "دارپا" يا "سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ دفاعی آمريکا" که تحت نظر "پنتاگون" کار مي‌کند، به انجام پروژه‌هاي  ژنتيکي و دست‌کاري طبيعت معروف است. پژوهشگران اين سازمان در حال نزديک شدن به روياي فيلم‌هاي تخيلي خود، يعني "روبات‌هاي قاتل" هستند. اين پروژه که هم‌اکنون در مرحله تحقيقاتي و آزمايشي بوده به احتمال زياد تا پايان سال 2020 عملي خواهد شد.


بنا بر اين گزارش، در بودجه 2.8 ميليارد دلاري دارپا در سال 2013، 7 ميليون دلار به "پروژه روبات‌هاي قاتل" اختصاص دارد. شرکت روبات‌سازي "بوستون دايناميکس" " Boston Dynamics" مهم‌ترين قسمت پروژه دارپا است.

به گزارش پايگاه تحليلي Mcclatchy، ارتش آمريکا  که ديگر به نيروهاي نظامي خود بدليل عدم آمادگي براي جنگ‌هاي بيشتر نااميد شده است، به دنبال نيروهاي روباتيک است که مي‌توانند به خودي خود شليک کنند. آمريکا پا را فراتر از بمب‌افکن‌هاي بدون سرنشين گذاشته و قصد توليد شکارچيان قاتل روباتيکي را دارد که نيازي به کنترل انسان ندارند.



متخصصان بيم دارند که روبات‌‌هاي مسلح نتوانند اهداف نظامي را از غير نظامي‌ها در مناطق جنگي تشخيص دهند.

تاکنون حدود 5000 هزار روبات غيرکشنده در عراق و افغانستان براي ماموريت‌هاي شناسايي، خنثي کردن بمب‌هاي کنار جاده‌اي استفاده مي‌شوند، اما همه آن‌ها تحت کنترل انسان هستند.

هشدار متخصصان از آينده روبات‌هاي سرباز

به گزارش آنتي‌وار، پروفسور نوئل شارکي Noel Sharkey، هشدار داده است که يگان ربات‌هايي که در دارپا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ دفاعي طراحي شده‌ است براي کشتار مردم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در سال گذشته ميلادي سازمان ديده‌بان حقوق بشر گزارشي منتشر کرد مبني بر توقف توليد روبات‌هاي آدم‌کش. بنا بر قانون روباتيک، يک روبات نبايد به انسان آسيب برساند. روبات بايد از دستورات انسان تبعيت کند، مگر زماني که اين دستورها با قانون اول در مغايرت باشد.

در پي افسردگي شديد و مشکلات فزاينده‌اي که در ميان سربازان آمريکايي بوجود آمده است، دارپا تاکنون نسخه‌هايي از ارتش روباتيک نسل آينده را در سطح آزمايشگاهي طراحي و توليد کرده است که به برخي از آن‌ها اشاره خواهد شد:

"چيتا"  "Cheetah" روباتيي که انسان شکار مي‌کند




روبات انسان‌نماي "اطلس" ""Atlas

اطلس يک روبات پويا و انسان‌نما است که قابليت حرکت در زمين‌هاي پست را دارد. اطلس مي‌تواند به راحتي روي دوپا راه برود و با خود اجسامي نظير اسلحه و غيره را حمل کند. اطلس مي‌تواند با استفاده از بازوهاي پرتوان خود از صخره بالا برود. اين روبات سرباز داراي دو دست، پا و يک تاب‌گشت است.

بنا به گزارش دايناميکس، روبات اطلس قرار است تا پايان تابستان 2013 طي برنامه Robotics Challenge دارپا به وزارت دفاع آمريکا تقديم شود.



روبات حيوان‌نماي ""LS3

Ls3 يک "روبات ديناميک" است که هدف از طراحي آن همراهي پياده نظام است. هر کدام از اين روبات‌ها مي‌توانند 400 پوند بار و سوخت کافي براي عمليات‌هايي که تا 20 مايل را پوشش مي‌دهند با خود حمل كنند. اين روبات‌ها به راننده نيازي ندارند، زيرا از طريق ديد کامپيوتري مي‌‌توانند يک سرگروه را دنبال کرده و با استفاده از سنسور و جي‌پي‌اس مکان مورد نظر را رديابي کنند.

به گزارش دارپا، طراحي و ساخت LS3 حدود 30 ماه به طول خواهد انجاميد. ساخت اين پروژه با کمک مالي دارپا و نيروي دريايي آمريکا در حال انجام است.






"روبات سگ بزرگ" "BigDog"

"سگ بزرگ" تنها روباتي است که مي‌تواند در سخت‌ترين شرايط اقليمي راه‌پيمايي کند و بارهاي بزرگ را حمل کند. سگ بزرگ داراي چهارپا است که کاملا شبيه حيوان عمل مي‌کنند، اين پاها مي‌توانند ضربه را جذب کرده و از يک گام تا گام ديگر انرژي خود را بازيابي کنند. سگ بزرگ به اندازه يک سگ عظيم‌الجثه يا يک قاطر تنومند است.

سيستم‌هاي کنترلي که روي سگ بزرگ تعبيه شده‌اند و باعث حفظ توازن، ناوبري بالا هستند و سبب حفظ انرژي ربات هستند.

طبق آزمايشات انجام شده سگ مي‌تواند با سرعت 4 مايل در ساعت بدود، مي‌تواند از گل و لاي به راحتي عبور کند و در برف و آب نيز با قدرت حمل 340 پوند عبور مي‌کند. اين روبات با ثبت رکورد راهپيمايي بدون توقف 12.8 مايلي، قدرتمندترين روبات چهارپاي جهان است.



روبات "PETMAN"

آخرين مورد از روبات‌هايي که در اين گزارش به آن اشاره خواهد شد، "روبات سرباز "PETMAN است که هدف آن استفاده در مناطق عملياتي شيميايي ادعا شده است. اين سرباز آهني مي‌تواند آزادانه راه برود، بخزد و در زمان جنگ‌هاي شيميايي به خوبي کار کند.

PETMAN همچنين مي‌تواند با استفاده از لباس حفاظتي خود با کنترل دما، رطوبت و در صورت لزوم، تعريق، روانشناسي انساني را شبيه سازي کند.

اين سرباز که قابليت قاتل شدن را هم دارد در سايز و اندازه انسان استاندارد طراحي شده است. PETMAN در سال 2011 رونمايي شد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
سینا
۱۹:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
آمریکا قبل از تکمیل همچین چیزهایی نابود میشه.
با اینا خودشو سرگرم میکنه که نفهمه چه بلایی داره سرش میاد
ایرانی
۱۹:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
واسه کارای درست که عقلشون رو به کار نمیندازن
کشتن انسان ها چه معنی داره