سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه همایش سراسری اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی مرکز و استان‌ها

بیانیه همایش سراسری اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی در پایان این همایش با حضور مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دومین همایش سراسری اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی مرکز در استان‌ها در صبح و بعد از ظهر امروز در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه برگزار شد.  
 
این شورا متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری، وزارت اطلاعات، سازمان حسابرسی، معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی و معاونت راهبردی رئیس جمهور است.  
 
در همایش سراسری اعضای شورای دستگاه‌های نظارت مرکز و استان‌ها حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات، حجت‌الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
 
گفتنی است در پایان این همایش بیانیه‌ای به شرح زیر صادر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم  
با عنایت به لطف خداوند منان و تحت توجهات حضرت ولی عصر دست‌اندرکاران شورای دستگاه‌های نظارتی مرکز و استان‌ها گرد هم آمده‌اند تا راه‌های تحقق ماده 221 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و منویات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی را شناسایی نمایند از این رو تلاش کردیم همایش در دو بخش تبیین سیاست‌ها و راهبردها توسط اعضای محترم شورای مرکزی و تشکیل چهار گروه تخصصی با موضوعات، ارتقا کارآمدی شورای دستگاه‌های نظارتی، تدوین برنامه های سال 92 با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، اعمال نظارت بر اجرای صحیح قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و ارتقای فعالیت دبیرخانه با رویکردی کاملا کاربردی برگزار شود.  
 
حاضرین در این همایش تحقق موارد ذیل را مورد تاکید قرار دادند

1-شرکت‌کنندگان مراتب تشکر خود را از رهنمودهای دلسوزانه و روشنگرانه اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم شهیدپرور آذربایجان شرقی درباره ضرورت همدلی مسئولان و قوای سه‌گانه و مبارزه موثر با مفاسد اقتصادی اعلام می‌دارند. همچنین شورای دستگاه‌های نظارتی کشور به سهم خود متعهد می شود با انسجام و اهتمام بیشتر بر  اساس همکاری قانونی محوله در جهت پیشبرد رهنمون‌های حکیمانه معظم‌ له حرکت نمایند. 

2-اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی باور دارند قانون زمینه تعامل و هماهنگی مناسب برای همکاری این دستگاه‌ها را در اعمال نظارت موثر ایجاد کرده است لذا انتظار می‌رود این ظرفیت به منظور تبادل تجربیات و اطلاعات، جلوگیری از موازی‌کاری، افزایش بهره‌وری تقویت مدیریت کشور و نظارت پیشگیرانه حداکثر استفاده صورت گیرد. 

3-رویکرد شورا برای دستیابی به اهداف مورد نظر در تدوین برنامه سال 92، فراهم سازی بستر مناسب‌ نظارت هدفمند و کارآمد، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت تشکل‌های غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد است و این امر می‌تواند مقدمات  تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری را در زمینه اقتصاد مقاومتی فراهم آورد. 

4-این همایش اجرای تمام مواد قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را مورد تاکید و مطالبه قرار می‌دهد و از آنجا که اجرای تعدادی از مواد این قانون مغفول مانده شورای مرکزی و استان‌‌ها خود را موظف به اعمال نظارت لازم بر اجرای مواد قانون مذکور می‌دانند.

5-مطابق با بند «ل» ماده 4 دستورالعمل اجرایی ماده 221 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب سران محترم سه قوا، تدوین تشکیلات اداری و پستهای سازمانی مناسب برای دبیرخانه شورای دستگاه‌های نظارتی مرکز و استانها همراه با تامین بودجه مناسب را ضرورت‌های فعالیت‌های شورا می‌داند و از مسئولان ذیربط و مجلس شورای اسلامی تقاضای اقدام مقتضی را دارد. 

6-اعضای شورای حمایت خویش را از نشست‌ها و همایش‌های آموزشی و توجیهی اعلام می‌دارد و در این راستا استفاده مناسب از ظرفیت های رسانه‌ای در تبیین جایگاه شورا و فرهنگ‌سازی امر نظارت مورد تاکید است، لذا با استعانت از پروردگار متعال، به منظور پاسداشت خون شهدا و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌کنندگان این همایش مراسم تعهد خود را در پیگیری و اجرای مطالب مطروحه اعلام می‌دارد. 

اعضای شرکت‌کننده در همایش سراسری شورای دستگاه‌های نظارتی مرکز استان‌ها 

انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ، بازرس ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.