سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد جنگ سايبري بين چين و آمريکا

اختلافات چين و آمريکا بر سر موضوع حملات سايبري تشديد شده است و دو کشور در اين زمينه ادعاهايي ضد يکديگر مطرح مي کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رسانه هاي آمريکا هفته گذشته با نشان دادن تصوير يک ساختمان بلندمرتبه در شانگهاي چين آن را به عنوان مرکز برنامه ريزي و مديريت حملات هکرهاي چيني ضد پايگاه ها و سامانه هاي اينترنتي آمريکا و غرب معرفي کردند اما چين با رد اين ادعا اعلام کرد اين کشور بيش از ديگر کشورها هدف و قرباني حملات سايبري غربي ها به ويژه آمريکايي ها است.

«گين يان شنگ» يک سخنگوي وزارت دفاع چين اعلام کرد: هر ماه بيش از يکصد و چهل و چهار هزار بار به سامانه ها و پايگاه هاي اينترنتي مراکز حساس نظامي و دولتي چين حملات سايبري مي شود که نزديک به شصت و سه درصد آن به وسيله هکرهاي دولت آمريکا صورت مي گيرد.
کارشناسان معتقدند: حملات سايبري و اختلالات اينترنتي به وسيله افراد معمولي و در هر جايي مي تواند انجام شود.

«هري شوام» مدير يک شرکت توليد نرم افزار در چين معتقد است فعاليت هکرها در هر کشوري امکان پذير است که عمدتا با اهداف تجاري و اقتصادي صورت مي گيرد و چين از نظر حملات سايبري به شرکت هاي تجاري بيشترين هدف بوده است.

چين ادعاي آمريکا ، انگليس ، فرانسه و کانادا را در زمينه وجود ارتش سايبري در چين را غيرتخصصي و دور از حقيقت خوانده و تصريح کرد: هدف واشنگتن و متحدان غربي اش از اين اقدام توجيه حملات برنامه ريزي شده و با اصطلاح پيشگيرانه آن ها به ديگر کشورهاي مخالف سياست آمريکا و گسترش جنگ اينترنتي و سايبري است.



                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سایبری ، چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.