سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستين مجتمع قضايي ويژه تصادفات امور بيمه اي راه اندازي شد

نخستين مجتمع قضايي مختص رسيدگي به پرونده هاي تصادفات و حل و فصل مسائل مربوط به بيمه به صورت پايلوت در اهواز آغاز به كار كرد.


به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران ، سيد محمد كريمي در آيين افتتاح اين مجتمع به ضرورت سرعت بالاي دادرسي به جرايم مربوط به تصادفات اشاره كرد و افزود: با فراگير شدن مجتمع هاي قضايي تخصصي بيمه در سطح كشور ، رضايت بيمه گذاران و بيمه گران به حداکثر مي رسد و روند به نتيجه رسيدن پرونده هاي بيمه اي شتاب بيشتري مي گيرد.

رييس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اين مطلب كه هيچ بيمه گذاري نبايد به دليل حوادث مربوط به تصادفات در زندان باشد ، تصريح كرد: زندانيان بيمه معمولا به دليل اطاله دادرسي و مشكلات ناشي از آن در زندان ها به سر مي برند كه انشالله با راه اندازی چنین مجتمع هایی در آينده نزديك اين مسائل حل خواهد شد.

وي رسيدگي به پرونده هاي بيمه اي را يك امر كاملا تخصصي دانست و افزود: آراي متفاوت و متنوع در خصوص پرونده هاي همسان هيچ توجيهي ندارد و مجتمع هاي قضايي تخصصي رسيدگي به تصادفات و امور بيمه اي مي توانند با اتخاذ وحدت رويه در صدور راي به اين مشكلات پايان دهند.

كريمي خاطرنشان كرد: طبق اظهارنظر صريح مسئولان این مجتمع، پليس موظف است در كمتر از ۲۴ ساعت كروكي تصادف را تحويل دهد و حكم نهايي در حدود يك هفته پس از حادثه ابلاغ خواهد شد كه اين موضوع بركات زيادي را به دنبال دارد.

كريمي در پايان ابراز اميدواري كرد در آينده نزديك ، براي رفاه حال بيمه گران و بيمه گذاران ، مجتمع هاي قضايي مشابه در تمامي استان ها تاسيس شود.
 
برچسب ها: مجتمع ، بیمه ، قضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.