سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنوع، تکثر، جذابیت ویژگی برنامه های نوروزی شبکه چهار

مستند، مسابقه، فیلم کوتاه برنامه های گفت و گو محور از جمله برنامه‌هاي نوروزي شبکه چهار سيما است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه چهار سيما؛ مدير شبكه چهار سيما در تشريح ويژه برنامه هاي نوروزي اين شبكه گفت: امسال در تولید برنامه هاي نوروزي تنوع،تکثر و جذابیت بصری اصل بوده و سعي شده رضایت همه سلیقه ها از برنامه های نوروزی امسال حاصل شود.
دکتر رستم وندی افزود: برنامه های نوروزی شبکه یک هفته زودتر ، از چهارشنبه پایان سال با نام «از فردا» آغاز می شود. ایرج میلانی اجرای برنامه «از فردا» را برعهده دارد و به معرفی جاذبه های گردشگری استان های مختلف برای سفرهای نوروزی می پردازد.
مدیر شبکه چهار توجه به داشته ها و ثروت های بیکران ملی و ایرانی را رویکرد ویژه برنامه سال تحویل شبکه عنوان کرد و افزود:ایران شناسی و ایرانگردی محور کاری برنامه سال تحویل شبکه است و این برنامه در یک محیط سنتی از ساعت 9 صبح روز 30 اسفند آغاز و تا ساعت 4  بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.
به گفته وی:پخش قسمت هایی از برنامه تلویزیونی «گفت و گوی تنهایی»،مستند های برجسته شبکه در سال 91 و گفت و گو با چهره های فرهنگی و علمی کشور از جمله بخش های برنامه سال تحویل شبکه چهار سیما است که اجرای ان را رشید کاکاوند،بهروز رضوی،مهسا ملک مرزبان و فائزه نعمتی بر عهده خواهند داشت.
مدیر شبکه چهار سیما در  ادامه درباره سایر برنامه های  شبکه در ایام عید اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز مستند های گوناگونی با موضوعات مختلف از شبکه پخش می شود.مانند مستند اختران "که  به معرفی آثار و زندگی پیشکسوتان ادب و هنرهای سنتی میپردازد. مستند« فرمول 4» که در آن مستند های علمی پخش و  در آن يك مسابقه علمي برای مخاطبان برگزار می شود.طبیعت،تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی نیز در قالب مستند «ایرانگرد» به نمایش در می آید.ایرانگرد" به شهر ها و استان های مختلف ایران همچون چهارمحال وبختیاری،گیلان،بوشهر،خوزستان،مازندران و یزد سفر کرده و طبیعت این مناطق به همراه تاریخ و فرهنگ مردم این مناطق را به تصویر کشیده است.
     وي با اشاره به اين كه علاقه مندان هنر موسيقي هم امسال لحظات به ياد ماندني با شبكه 4 خواهند داشت، گفت: شبكه 4 امسال در بخش موسيقي از هر سال پربارتر خواهد بود و با آهنگ ها و موسيقي هاي جديد سنتي فضايي متفاوت را به خانه هاي هموطنان در سراسر كشور خواهد برد. رستم وندي با اشاره به برنامه جدید «دلشدگان» و پخش سري جديد دلنوازان در ايام عيد نوروز گفت: دلشدگان یک برنامه ترکیبی است و از بخش های مختلفی همچون تک نوازی با یادی از اساتید قدیمی همچون حبیب الله بدیعی،همایون خرم و فرهنگ شریف،معرفی و خواندن اشعار شعرای قدیم و معاصر و معرفی دستگاه های موسیقی تشکیل شده است.و در کنار بخش های ذکر شده 10 دقیقه انتهای برنامه به پخش  موسیقی سنتی اختصاص دارد. مجموعه «دلنوازان» نیز با حضور بزرگان موسيقي سنتي با پخش تصاوير زيبايي از طبيعت و مکانهای تاریخی ایران ، كام مخاطبان شبكه 4 را شيرين خواهد كرد.
     مدير شبكه 4 سيما در ادامه از پخش سريهای  جديد مسابقه سینمایی « چهار، سه، دو، یک»  «گفت و گوی تنهایی» و «زندگی روی پرده»خبر داد و گفت: سری جدید این مسابقه در63 قسمت 60 دقیقه ای تولید می شود و شرکت کنندگان به شکل تخصصی‌تری در زمینه بازیگری در گروه های چهار نفره با یکدیگر رقابت می کنند . سری سوم «گفت و گوی تنهایی» که ویژه نوروز است  فضای شادتری نسبت به قبل خواهد داشت و «لبخند» محور گفت و گو با هنرمندان است . «زندگي روي پرده »هم عنوان مجموعه‌اي گفت‌و‌گومحور و در عين حال تحليلي است كه در آن يك كارگردان و يك روان‌شناس جنبه‌هاي رفتارگرايانه و روان‌شناختي شخصيت‌هاي فيلم‌هاي ايراني و خارجي را كه در يك حادثه يا گفت‌و‌گو به نمايش درآمده‌ است تحليل و بررسي مي‌كنند. در اين برنامه مسعود فروتن، كارگردان تلويزيوني با ابراهيم ميثاق، روان‌شناس در رابطه با فيلم‌هاي سينمايي به گفت‌و‌گو مي‌نشيند.
مدیر شبکه چهار در ادامه از پخش یک سریال خارجی تحت عنوان «هیچکاک» اشاره کرد و افزود: علاقه مندان به آثار کلاسیک می توانند در ایام نوروز هرشب بیننده این سریال باشند که در 50 قسمت تهیه شده و آماده پخش شده است.همچنین  مجموعه جذاب و كمدي طنز پيشگان نیز در ایام نوروز پخش خواهد شد.
رستم وندی پخش گلچینی از برنامه «معرفت» را از دیگر برنامه های نوروزی شبکه عنوان کرد و افزود:قسمت هایی از برنامه «معرفت» شبکه چهار با حضور استاد دینانی در ایام نوروز پخش می شود.همچنین گزارشی از گالری های برپا شده در سال 91  در قالب برنامه «یک پرتواز منشور» ویژه نوروز اماده پخش شده است.همچنین گلچینی از برنامه « گردش» در قالب برنامه های 10 دقیقه ای با اجرای اقای اینانلو در این ایام پخش می شود.
وي ساعت پخش فيلم سينمايي از شبكه 4 در ايام نوروز را از ساعت 18:30 تا 20 هرشب بيان كرد و گفت  فيلم هاي سينمايي شاخص جهان به همراه برخی اثار از سینمای ایران تحت عنوان «سینما92» پخش می شود.همچنین فیلم های تلویزونی « سوگند» و «کلید» از تولیدات شبکه چهار سیما است که در نوروز پخش می شود.
مدیر شبکه چهار سیما در پایان گفت: برنامه های نوروزی امسال شبکه از سطح بسیار بالایی برخوردار است و برنامه ها با سرمایه گذاری و عمق بیشتری تولید شده است تا پاسخگوی سلیقه های گوناگون مخاطبان شبکه باشد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.