سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگ جهاد را نبايد با فرهنگ جنگ اشتباه گرفت

حجت‌الاسلام ماندگراي در گردهمايي جهاد ايثار و شهادت که با عنوان شبکه ملي وارثون برگزار شد گفت: فرهنگ جهاد را نبايد با فرهنگ جنگ اشتباه گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام ماندگاري گفت: فرهنگ جهاد با فرهنگ جنگ متفاوت است در دين ما آرزوي جنگ امري ناپسند است پس نبايد فرهنگ جنگ را با جهاد يکي بدانيم.
وي تصريح کرد: فرهنگ جهاد فرهنگ زندگي و امري پسنديده عقلاني، منطقي، ديني و روحيه ساز است که در تمامي عرصه هاي علمي، صنعتي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي قابليت بروز دارد.
وي اظهار داشت: جنگ درگيري است وي جهاد فرهنگ تلاش و عمل است، جهاد هم مباحث نظري و هم مباحث عملي دارد و در عمل  جهاد تقابل حق و باطل است و فقط در جنگ خلاصه نمي‌شود.
حجت الاسلام ماندگاري تاکيد کرد: اگر از دفاع مقدس فقط فرهنگ جنگ را برداشت و ترويج کنيم بايد در جامعه تنها از جنگ و نمادهاي آن سخن بگوييم در حالي که آن چه دين و قرآن کريم بر آن تاکيد دارند همه مجاهدات جهاد فرهنگ در همه امور است و حد مرزي دارد.
شايان ذکر است در گردهمايي ملي جهاد ايثار و شهادت شبکه ملي وارثون با هدف ساماندهي و ارتقاي توانمندي جوانان در حوزه جهاد سراسر کشور به صورت رسمي کار خود را آغاز کرد./ل
برچسب ها: فرهنگ ، جاد ، عالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.