سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال آینده صورت می‌گیرد

توسعه کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی سال آینده در راس برنامه‌های این اداره ‌کل قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسین گنجی اظهار کرد: با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جدید به دنبال توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های دینی و قرآنی در استان برای سال آینده هستیم.

وی افزود: بر همین اساس با رویکرد مطالعه، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های دینی و قرآنی در سال آینده توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی را شاهد خواهیم بود.

گنجی، هدفمندکردن فعالیت‌های قرآنی را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌ کل برشمرد و گفت: با هدف پرهیز از اقدامات موازی در عرصه فعالیت‌های قرآنی، هدفمندکردن برنامه‌های قرآنی به عنوان بالاترین هدف در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح خواهد شد.

دبیر شورای ترویج قرآن و معارف اسلامی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نتیجه بی‎اطلاعی افراد از قرآن و آموزه‌های انسان‎ساز آن است.

گنجی تصریح کرد: انجام مطالعات ویژه و برنامه‌ریزی در راستای ایجاد تحول در فعالیت‌های قرآنی بر‌اساس نیازها و شرایط روز از مهم‌ترین برنامه‌های این شوراست.

وی گفت: جمع‌بندی و ارائه دیدگاه‌ها در رابطه با مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حول موضوع قرآن می‌تواند گام مهمی در دانش‌افزایی و توانمندسازی نیروهای فعال قرآنی استان باشد.

گنجی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این شورا در سال آینده، اظهار کرد: تلاش برای تقویت فضای قرآنی و اخلاق دینی‌، بهره‌گیری گسترده از شبکه اینترنت در فعالیت‌های قرآنی و ترویج توأمان الفاظ و مفاهیم قرآنی در میان نسل جوان و فرهیخته از دیگر برنامه‌هایی است که باید در سال آینده اجرا ‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال آینده برنامه‌های متعددی برای حفظ و پرورش قرآن‌آموزان و فرهنگ قرآنی در استان اجرا خواهد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.