سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

استقبال فیفا از برگزاری جام جهانی فوتسال بانوان

نماینده اعزامی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC ) به ایران از برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی بانوان جهان در آینده نزدیک خبر داد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  فایروز در نشست مشترک با رییس هیات فوتبال استان اصفهان، افزود: پیشنهاد برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی بانوان جهان به فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) ارایه شده است.

وی با اشاره به اینکه این پیشنهاد مورد استقبال فیفا قرار گرفت، اظهارکرد: مسابقات فوتسال قهرمانی بانوان جهان به زودی برگزار می شود و مطمئن هستم بانوان ایرانی در این مسابقات به موفقیت های بزرگی دست می یابند.

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به اینکه برای بررسی امکانات فوتسال ایران به منظور میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2014 به کشورمان سفر کرده است ، تصریح کرد: برای برگزاری این مسابقات ، میزبان باید از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه در مدت دو روز سفر به اصفهان از سالن های پیروزی و نقش جهان اصفهان دیدن کرده است، گفت: تجهیزات این سالن ها خوب ارزیابی می شود اما باید از شرایط مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز برخوردار باشد.

فایروز با بیان اینکه سالن ورزشگاه شش هزار نفری نقش جهان اصفهان از امکانات لازم برای برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا برخوردار است، تاکید کرد: برای برگزاری این مسابقات در اصفهان باید دو سالن دیگر همچون سالن نقش جهان اصفهان در اختیار مسوولان برگزار کننده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فوتسال آسیا به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: همگام با این پیشرفت باید امکانات فوتسال در کشورهای آسیایی توسعه یابد.

عضو کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: امکانات سخت افزاری اصفهان نسبت به سال 2010 میلادی که اولین دوره مسابقات باشگاههای فوتسال آسیا در این شهر برگزار شد، پیشرفت کرده است اما کافی نیست.

وی تاکید کرد: برای واگذاری میزبانی مسابقات بین المللی، کنفدراسیون فوتبال آسیا ویژگی های دیگری را مد نظر قرار دارد که داشتن سالن های استاندارد، امکانات ارتباطی پیشرفته، مکان های اقامتی و رفاهی مناسب و وجود رسانه های فعال و پویا از جمله این ویژگی ها است که میزبان باید از آن برخوردار باشد.

فایروز با اشاره به اینکه تیم های فوتسال ایران از قابلیت های زیادی برخوردارند، تصریح کرد: ساختار و زیرساخت های این رشته ورزشی در ایران باید همگام با سطح فوتسال ارتقا یابد.

وی از کشورهای تایلند و ویتنام به عنوان دیگر نامزدهای کسب میزبانی مسابقات فوتسال ملت های آسیا در سال 2014 نامبرد و گفت: تایلند در سال گذشته میلادی مسابقات قهرمانی جهان و ازبکستان مسابقات قهرمانی آسیا را میزبانی کردند و از امکانات خوبی برخوردار هستند.

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا از تایلند به عنوان رقیب جدی کشورمان برای کسب میزبانی مسابقات فوتسال ملت های آسیا در سال 2014 نامبرد و اظهارکرد: امکانات تایلند برای میزبانی این مسابقات بررسی شده و هفته آینده نیز امکانات ویتنام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تاسیسات فوتسال در اصفهان نسبت به سال 2010 پیشرفت چشمگیری داشته است و مطمئن هستم ایران می تواند با تقویت زیرساخت های فوتسال اصفهان میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2014 را به دست آورد/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.