سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماليات بر ارزش افزوده در خدمت عمران و آباداني استان سيستان و بلوچستان

كارگاه يك روزه ضمن خدمت آموزش قانون ماليات بر ارزش افزوده در اداره كل راه و شهر سازي سيستان و بلوچستان برگزار شد .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهر سازي استان سيستان و بلوچستان، معاون ماليات بر ارزش افزوده استان در اين جلسه از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در بيش از 140 كشور جهان خبر داد و اعلام كرد: نرخ ماليات در ايران پائين ترين ميزان نرخ ماليات در كشور هاي جهان است .

محمد علي لك زائي در ادامه گفت : اجراي اين قانون در استان توانسته منابع مالي مناسبي را ايجاد و دراختيار عمران و آباداني منطقه قرار دهد .

وي مزاياي اين نظام اقتصادي را درآمدزايي جديد به منظور پاسخگويي به هزينه هاي دولت، رفع نارسايي هاي ماليات سنتي، ايجاد سيستم مالياتي متناسب با الزامات پيمان هاي منطقه اي و بين المللي، ايجاد تحول در ساختار مالياتي براي هماهنگ كردن آن با روند توسعه اقتصادي ، شفاف سازي مبادلات اقتصادي و آشكار سازي بخش اقتصاد زيرزميني اعلام كرد .

لك زائي افزود : اكثر سبد مصرفي و كالاهاي پر مصرف خانوار ها از قبيل نان،‌ گوشت، قند، شكر،‌ برنج، حبوبات ، شير،‌ پنير، روغن نباتي ميوه فراوري نشده (خام) و ... جز معاف از ماليات هستند.

وي ادامه داد : ميزان ماليات و عوارض در سال گذشته 5درصد بوده و درسال 92 به 6 درصد خواهد رسيد و در حال حاضر بيشترين ميزان نرخ ماليات و عوارض مربوط به كالاهاي خاص است كه بنزين و مواد دخاني جز اين دسته از مواد هستند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.