سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

لبخندهای نوروزی بازار

نوروز كه نزدیك می شود، مردم جنبش و جوش خاصی برای تامین اقلام و خرید شب عید دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد 

مردم معتقدند، خریدهای شب عید بركت و شگون خاص خود را دارد و سنتی است كه از دیرباز بین خانواده ها رایج بوده است.

امسال نیز مانند همه نوروزها بازار با حضور مردم رونق یافته است و حتی اگر قیمت ها مناسب جیب مردم هم نباشد،  مردم از خرید شب نوروز نمی گذرند.

از این رو، از همان ابتدای كار رئیس جمهوری اسلامی ایران با پرداخت عیدانه به خانواده ها تا حدودی زمینه خرید شب عید مردم را فراهم كرد.

بر همین روال، برخی از بازاریان تمام هم و غم اقتصادی خود را معطوف به شب عید می كنند و به اصطلاح فروش شب عید، برای آنها حكم بازگشت سرمایه را دارد.

افزایش میزان تقاضای مردم برای خرید شب عید باعث می شود در زمینه عرضه نیز همگونی بوجود آید از این رو تولید كنندگان نیز برای كسب درآمد بیشتر به سمت افزایش تولید با تمام توان می كنند.

تامین اقلام مورد نیاز مردم در شب عید و كنترل قیمت بازار، تمام دغدغه مسئولان در اسفندماه است تا عرضه و تقاضا بر كفه های هم تراز قرار گیرد.

سازمان صنعت،معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز، برای تامین اقلام مورد نیاز مردم وارد كار شده است و با تامین و كنترل قیمت ها پا به پای مردم برای رسیدن به بهار و نوروز تلاش می كند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، از ذخیره سازی انواع كالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شب عید خبر داد.

رحمان كرمی افزود: هزار و 200 تن سیب و پرتقال برای توزیع در ایام نوروز ذخیره سازی شده است.

وی اظهار داشت: مرغ، روغن نباتی، شكر و برنج نیز به مقدار كافی برای شب عید ذخیره سازی شده است.

كرمی، برپایی نمایشگاههای بهاره در استان چهارمحال و بختیاری را در راستای پاسخ به تقاضای بازار در شب عید دانست و گفت: در راستای تنظیم بازار، نمایشگاه های بهاره در سراسر استان چهارمحال و بختیاری از پانزدهم اسفندماه آغاز به كار می كند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این نمایشگاه ها انواع كیف، كفش، مواد شوینده، شیرینی جات، پوشاك، لوازم خانگی، آجیل و سایر كالاهای مورد نیاز مردم زیرقیمت بازار عرضه خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در راستای تنظیم بازار استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای سالجاری تاكنون، تلاش های فراوانی شده است.

علیرضا جیلان افزود: توزیع مرغ گرم و منجمد در ایام ماه مبارك رمضان، توزیع برنج با قیمت های تعادلی، توزیع شكر و روغن نباتی از جمله كالاهای اساسی توزیع شده در ایام مختلف سالجاری است.

وی اظهار داشت: ‌مردم استان چهارمحال و بختیاری می توانند از 25 اسفندماه، میوه مورد نیاز خانوار خود را در 40 نقطه به نرخ تعاونی تامین كنند.

جیلان گفت:‌ در مركز استان چهارمحال و بختیاری، توزیع میوه نوروزی كه شامل: سیب و پرتقال است،در 10 نقطه انجام می شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: امسال 40 مباشر در خرید،ذخیره سازی و توزیع میوه نوروزی با سازمان صنعت،معدن و تجارت همكاری می كنند.

وی افزود: یك هزار و 200 تن سیب و پرتقال برای ایام عید نوروز در استان چهارمحال و بختیاری ذخیره شده است و خرید و ذخیره سازی میوه همچنان ادامه دارد و این مقدار میوه نیاز مردم این استان را در ایام نوروز تا 15 فروردین سال 92 تامین می كند. /س

برچسب ها: بازار ، نوروزی ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.