سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

40هزار اصله درخت در خلخال توزیع می شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: بیش از 40 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عباس جعفرزاده امروز در جلسه ستاد گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: توزیع این نهال ها كه از گونه های درختان سازگار با شرایط جوی و محیطی شهرستان خلخال هستند ،همزمان با روز درختكاری آغاز می شود.

وی با اشاره به نقش جنگل در تولید اكسیژن مورد نیاز و سالم سازی هوا گفت: جنگل های موجود در خلخال كه 80 در صد از جنگل های موجود استان اردبیل را تشكیل می دهند نقش بسیار مهمی در تامین رطوبت هوای منطقه دارند.

جعفرزاده افزود: برنامه های هفته منابع طبیعی امسال با شعار منابع طبیعی و سرمایه ملی از 15 تا 21 اسفند آغاز می شود.

وی برگزاری جشن درختكاری ، توزیع نهال بین همیاران طبیعت و دستگاه های اجرایی ، نهال كاری پارك جنگلی خوجین ، برگزاری دوره های آموزشی برای بهره برداری منابع طبیعی ، برگزاری مسابقات شعر و مقاله نویسی ، تجلیل از همیاران طبیعت ، توزیع نهال رایگان بین مردم ، اجرای مانورهای حریق در جنگل و برگزاری دوره های آموزشی كاشت نهال و نگهداری را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این هفته ذكر كرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال در ادامه گفت: حفظ و حراست از جنگل و منابع طبیعی فقط وظیفه كاركنان منابع طبیعی نیست و همه آحاد مردم باید در این امر خطیر باید منابع طبیعی را یاری كنند./س

برچسب ها: خلخال ، توزیع ، اصله ، نهال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.