سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ياسوج/

در نوروز کجاي ايران را بگرديم؟(87)

شهریاسوج به واسطه طبیعت زیبای آن و وجود آبشارها، چشمه ساران، رودخانه ها و جنگلهای انبوه بلوط، پایتخت طبیعت ایران نام گرفته است.

 به گزارش گروه استان هاي باشگاه حبرنگاران ، این شهر با زیباییهای چشم نواز، همچون قطعه حریری سبز در دامنه های دنا قرار گرفته و به واسطه این زیباییها و آب وهوای مطبوعش، هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران وعلاقه مندان به طبیعت است.

بنا بر اين گزارش : گرداگرد این شهر را رودهای خروشان بشار و مهریان و کوههای سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگلهای بلوط و بنه فرا گرفته است به طوری که برخی این منطقه را شمال جنوب می نامند.

بر اساس اين گزارش : به دلیل نزدیکی این شهر به شهرهای جنوبی، شاهد حضور خیل عظیم مسافران در روزهای تعطیل تابستان از استانهای خوزستان، فارس، بوشهر در این شهر هستیم که گرمای طاقت فرسای تابستان را در زیر سایه سار خنک بلوطهای دنا می گذرانند.

لازم به ذکر است : تنگ گنجه اییکی دیگراز اماکن تفریحی شهر یاسوج است که در 10 کیلومتری شمال غربی این شهر قرار دارد. منطقه ای خوش آب و هوا با رودخانه ای زلال و پوشیده از جنگل است که از دل کوههای دنا می جوشد و نوازشگر چشمان گردشگران است.

 شايان ذکر است : پارک جنگلی یاسوج با 80 هکتار وسعت بزرگترین پارک جنگلی درجنوب کشور و پوشیده از درختان بلوط، بادام کوهی، ارزن، کیکم و بنه است که در شمال یاسوج و ارتفاع بالای دو هزار متر قرار دارد.

گفتني است : پارک ساحلی بشار، تنگ مهریان و دریاچه سد شاه قاسم هم از دیگر از اماکن تفریحی این شهر هستند که منتظر میزبان خیل عظیم طبیعت دوستان و گردشگران هستند./ک

برچسب ها: آبشار ، رودخانه ، جنگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.