سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اردبیل صاحب پارک فناوری می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اردبیل در آینده‌ای نزدیک صاحب پارک فناوری می‌شود چرا که دستور و مجوز لازم در این زمینه صادر شده تا این پارک در اردبیل راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/منصور حقیقت‌پوردر جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل افزود: در اکثر استان‌های کشور پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده و این پارک به فضایی مناسب برای عرضه محصولات علمی، تحقیقاتی و فناوری تبدیل شده است که راه‌اندازی آن در اردبیل نیز می‌تواند بخش عظیمی از دغدغه‌ها را کاهش دهد.

وی گفت: با راه‌اندازی پارک علم و فناوری محققان و دانشجویان ما فرصت پیدا می‌کنند تا بستر یک تحول جدی را در حوزه علم و پژوهش در استان اردبیل فراهم آورند.

حقیقت‌پور در ادامه یکی از ظرفیت‌های عظیم اردبیل را توجه به مزیت‌های بخش کشاورزی توصیف کرد و افزود: با اخذ مجوز لازم اردبیل پایلوت احداث باغ دیم در اراضی شیبدار می‌شود که 50 هزار هکتار زمین مهیا شده تا این حرکت مثبت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این امر با همراهی خوب مسئولان و فرمانداران رونق بگیرد قطعاً اشتغال در این حوزه متحول شده و تولید با پشتوانه و حرکت عظیم تحقق پیدا می‌کند.

حقیقت پور در ادامه توجه به زیرساخت‌ها به ویژه انتقال آب از حوزه آبریز قزل‌اوزن را یادآور شد و گفت: بعد از برگزاری جلسات تخصصی و رایزنی با وزیر نیرو قرار شده است این انتقال با حقابه واقعی انجام شده و دشت اردبیل در یک علاج‌بخشی واقعی از مشکلات و نارسایی‌هایی که به آن گرفتار آمده نجات پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس همچنین توسعه مراکز علمی و دانشگاهی را در تمام زمینه‌ها اعم از دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه آزاد، پیام نور و... یادآور شد و افزود: قرار است دانشگاه فناوری‌های نوین سبلان در اردبیل راه‌اندازی شود تا در کنار سایر دانشگاه‌ها زمینه‌ساز تحول واقعی در استان باشد./س

برچسب ها: اردبیل ، پارک ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.