سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تحقیقات و فن آوری زیربنای توسعه اقتصاد پایدار

تحقیقات و فن آوری زیربنای توسعه اقتصاد پایدار در كشورها محسوب می شود و سرمایه گذاری در این حوزه نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان معاون پارلمانی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی در آیین افتتاح مركز تحقیقات ژن درمانی استان زنجان گفت: مراكز علمی و تحقیقاتی، نخبگان و دانشمندان سهم بسزایی در خودكفایی و تولید داروهای مختلف به ویژه در حوزه بیماران خاص دارند.

محسن پور افزود: سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی با همكاری محققان توانمند كشور در دستیابی به فن آورهای تولیدات دارویی انجام گرفته كه باید این فعالیت ها تداوم داشته باشد.

وي با اشاره به افزایش قیمت داروهای بیماران خاص در كشور ادامه داد: روزهای گذشته قیمت این نوع داروها افزایش چند برابری داشته و دسترسی بیماران را به این داروها با مشكل مواجه كرده است.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی با بيان اينكه  افتتاح مراكز تولید داروهای بیماران خاص و فن آوری های نوین دارویی چشم اندار روبه رشدی را در تامین داروهای بیماران صعب العلاج داردتصريح كرد: 30 درصد هزینه های اعتبار دارویی كشور به پنج درصد از داروهای وارداتی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اينكه زنجان از جمله مراكز مهم در كشور می باشد كه در طول چند سال گذشته پیشرفت های قابل ملاحضه ای در این حوزه داشته است. خاطر نشان كرد: رویكرد ویژه وزارت بهداشت سرمایه گذاری علمی، پژوهش و ایجاد امكانات در استان های پیشرو و مستعد كشور است/س


 


برچسب ها: تحقیقات ، توسعه ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.