سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش شديد چين به اتهامات جاسوسي سايبري آمريکا

مقامات آمريکا چند روز پيش اعلام کردند چين از طريق يکي از يگانهاي ويژه ارتش اين کشور ، جاسوسي گسترده اي از طريق اينترنت عليه آمريکا انجام مي دهد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، مقامات آمريکايي به صورت مشخص از يک ساختمان دوازده طبقه در شهر شانگهاي چين نام بردند که اين کار را انجام مي دهد و با نفوذ در شبکه صنايع و شرکتها و بنگاههاي مالي آمريکا به جاسوسي سايبري در داخل آمريکا مبادرت مي کند. امروز وزارت دفاع چين که يگان ويژه مذکور در زيرمجموعه آن قرار دارد به شدت به اين اتهامات مقامات آمريکايي پاسخ دادند و اين اتهامات را بي اساس و پوچ توصيف کردند. وزارت دفاع چين ضمن اعلام اين خبر تاکيد کرد فقط در يکي از ماههاي سال گذشته  به دو پايگاه اينترنتي اصلي ارتش اين کشور حدود يکصدو چهل و چهار هزار حمله اينترنتي انجام شد. که تقريبا دو سوم آن از آمريکا بود. 
گينگ يان شينگ سخنگوي وزارت دفاع چين امروز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب تاکيد کرد.. پايگاه اينترنتي وزارت دفاع و ارتش چين از زمان ايجاد شدن هدف حملات جدي قرار گرفته است. در سالهاي اخير تعداد  اين حملات به صورت مستمر افزايش يافته است. از يکصد و چهل و چهار هزار حمله اي که در يکي از ماههاي سال دو هزار و دوازده عليه پايگاههاي وزارت دفاع و ارتش چين انجام شد، شصت و دو مميز نه دهم درصد از آمريکا بود. اين ارقام با استفاده از شناسايي آي پي مهاجمان اينترنتي به دست آمده است. گزارشي که يکي از شرکتهاي آمريکايي درباره حملات سايبري چين عليه آمريکا منتشر کرده غيرحرفه اي است و با واقعيتها انطباق ندارد. اخيرا چندين کارشناس امنيتي داخل آمريکا نيز اعلام کرده اند گزارشهاي اين شرکت مملو از مطالب نادرست است. قوانين چين هرگونه هک کردن و فعاليتي را ممنوع کرده است که امنيت اينترنت را تضعيف مي کند. دولت چين همواره با قاطعيت به چنين اقدامات مجرمانه اي حمله کرده است. ارتش چين هرگز از هيچ فعاليت هکري حمايت نکرده است. رسانه هاي آمريکايي اخيرا اعلام کردند آمريکا مي خواهد سياست حملات سايبري پيشدستانه را پيش بگيرد و به صورت چشمگيري بر شمار نيروهاي جنگ سايبري خود بيفزايد. اين اقدامات به تلاشهاي بين المللي متمرکز براي افزايش امنيت سايبري هيچ کمکي نمي کند.  اميدواريم طرف آمريکايي درباره اين مسئله توضيحاتي ارائه کند. 







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.