سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ترکیه استقلال خود را در ازای عضویت در اتحادیه اروپا نفروشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اظهارات آنگلا مرکل درباره تردید در پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا، گفت: ترکیه استقلال خود را در ازای عضویت در اتحادیه اروپا نفروشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور ضمن اشاره به اظهارات آنگلا مرکل درباره تردید اتحادیه اروپادرباره پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا، توضیح داد: دولت ترکیه سال‌هاست که با تدابیر فراوان و تغییرات مکرر در قوانین اقتصادی و تلاش برای تطابق یافتن با فرهنگ لیبرال دموکراسی همه کار کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان ترکیه نباید استقلال خود را در ازای عضویت در اتحادیه اروپا بفروشد، تصریح کرد: اروپایی‌ها وقتی حرارت ترکیه را برای جذب شدن در اتحادیه اروپا مشاهده می‌کنند به راحتی هر نوع قوانینی را که تنها منافع غرب را تامین می‌کند و باعث خسارت به اقتصاد و فرهنگ ترکیه می‌شود به این کشور تحمیل می‌کنند.

حقیقت پور افزود: اتحادیه اروپا چندین سال است که درگیر بحران‌های فراوانی است و وضع اقتصادی و اجتماعی در کشورهای عضو این اتحادیه مثل یونان، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا هر روز بحرانی تر می‌شود از این رو ترکیه باید از مشاهده اوضاع این کشورها نتیجه گیری کند که به عضویت درآمدن در این اتحادیه ورشکسته اوضاع ترکیه را بجای بهبود بحشیدن وخیم‌تر می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: ترکیه باید برای توسعه در این کشور الگوی بومی خود را بیاید و برای نیل به توسعه دست به دامان غرب نشود چرا که این کار عزت نفس ملت ترکیه را خدشه دار می‌کند./س

برچسب ها: اردبیل ، ترکیه ، اتحادیه ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.