سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

برخورد قاطعانه قانونی با متجاوزان و متصرفان به اراضی ملی ، جنگلی و مرتعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر گفت: در 10 ماه نخست امسال در مجموع 36 پرونده قضایی برای متصرفان و تخریب کنندگان اراضی جنگلی و مرتعی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، اسحاق عطایی افزود: این متخلفان در مجموع بیش از 86 هزار متر مربع از زمین‌های جنگلی و در حدود 30 هزار متر مربع از مراتع غرب مازندران را دستخوش تجاوز و تخریب کرده بودند.

وی اضافه کرد: این اقدام در چارچوب ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین ماده 690 قانون مجازات اسلامی صورت گرفته است.

عطایی با اشاره به برداشت غیر مجاز 62 هزار و 214 متر مکعب مخلوط از اراضی ملی اظهار داشت: برای متخلفان این بخش نیز 20 پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران در بخش جلوگیری از تصرف و همین طور خلع ید اراضی تصرف شده نیز فعالیت بارزی داشته و 149 هزار متر مربع از اراضی جنگلی و مرتعی را در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها از دست متصرفان خارج کرده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر تصریح کرد: تشکیل 129 پرونده قضایی در بخش تصرف اراضی ملی نشان دهنده حساسیت این موضوع و لزوم برخورد قاطع با متخلفان است.

به گفتهٔ وی حفاظت از اراضی ساحلی نیز در چارچوب وظایف یگان حفاظت قرار دارد و بر این اساس 28 پرونده برای متصرفان اراضی ساحلی و همچنین کسانی که با برداشت غیر مجاز سنگ و مخلوط از سواحل به طبیعت آسیب وارد می‌کنند تشکیل شد./س

برچسب ها: تشکیل ، پرونده ، متصرفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.