سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

آغاز بکار نخستین دانشکده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شمال کشور در نوشهر

نخستین دانشکده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شمال کشور در نوشهر با حضور مقامات کشوری ، استانی و شهرستانی رسما گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت : اجرای صحیح این طرح براساس ظرفیت سنجی و نیازسنجی می تواند دربرخورداری بسیاری ازاستان ها از سهم دانشگاه های دولتی بسیارکمک کننده باشد.

قاسم احمدی لاشکی افزود : طبق آمار منابع رسمی ، از مجموع بیش ازچهارمیلیون دانشجو درکشور ، دستکم 257 هزار و 731 دانشجو درمراکزعلمی و دانشگاهی مازندران اشتغال به تحصیل دارند که 102 هزار و 122 نفرشان در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند .

وی ادامه داد : این آمارنشان می دهد که جایگاه مازندران به لحاظ تعداد دانشجویان در بین استانهای کشور تغییر کرده و از مکان پنجم به بیشتر از بیستم رسیده است و با داشتن چنین جایگاهی مسوولان باید در اجرای طرح آمایش سرزمینی آموزش عالی دقت بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم نوشهرو چالوس درمجلس شورای اسلامی تاسیس دانشکده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری درشهرستان نوشهر را جزو مصوبات سفرهای استانی دولت به منطقه دانست و گفت : براساس طرح آمایش آموزش عالی بود که ساخت و راه اندازی این دانشکده دولتی مورد موافقت هیات وزیران قرارگرفت.

احمدی لاشکی افزود : این دانشکده زیرمجموعه دانشگاه مازندران است و با راه اندازی رشته های گردشگری و مردم شناسی که مورد تصویب شورای گسترش آموزش عالی قرارگرفته است از اول ماه مهر سال 92 اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

احمدی لاشکی برای رفع مشکلات و موانع فراروی ساخت این آموزشکده از مسوولان نهادهای مرتبط خواستارهمکاری بیش از پیش شد./س

برچسب ها: گشایش ، دانشکده ، میراث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.