سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال انجام شد؛

طرح نوسازي و بهسازي معابر و گذرهاي شمال تهران

اين عمليات با هدف سهولت در تردد و تامين رفاه حال شهروندان با هزينه اي بالغ بر 360 ميليارد ريال از اول سالجاري تاکنون اجرا شده و طي آن بيش از 25 هزار تن عمليات لکه گيري و 205 هزار تن عمليات روکش اساسي درمعابر به انجام رسيده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ محمد شيري معاون فني و عمران منطقه يک گفت: اين عمليات در خيابان هاي دربند، شهيد باهنر، شهيد بازدار، شريعتي، قيطريه بلوار 35 متري شهيد اندرزگو، بلوار دانشجو و خيابان هاي ديگر انجام شده است.
دست اندازها و خرابي آسفالت خيابانها در طول دو دهه متمادي چنان آزار دهنده و لاعلاج مانده که هر شهرداري در بدو پذيرفتن مسئوليت مديريت شهري به عنوان نخستين اقدام عدم مبارزه با اين غول مشکلات شهري را مي کند.
شيري بيان کرد: بيشتر خرابي آسفالت در مطنقه يک را حجم بالاي ساخت و سازها و تردد وسايل نقليه سنگين و نيمه سنگين تشکيل مي دهد.
مهندسان راهسازي مهمترين قسمت را بعد از طراحي و محاسبات فني را زيرسازي آن مي دانند و اساسا واژه راه را به معناي زيرسازي و نه آسفالت روي آن بکار مي برند، اما معمولا شهرداري ها آن مقداري را که در معرض ديد عموم است، به عنوان راه تلقي مي کنند و با بسنده کردن به ترميم ظاهري آسفالت يا تعويض و تجديد آن تنها ارتفاع خيابان هاي شهري را افزايش مي دهند.
شيري تصريح کرد: علاوه بر ساخت و سازها پخش شن مخصوص در زمستان به دليل بارش هاي برف آسيب جدي به آسفالت معابر منطقه مي زند که براي ساماندهي و تامين امنيت شهروندان به هنگام عبور و مرور از خيابانها و بزرگراه ها مطالعاتي انجام شده تا موادي جايگزين شود که آسيب کمتري به‌ آسفالت و فضاي سبز وارد کند.
از ديگر عوامل خراب شدن آسفالت خيابانها، استفاده نکردن از آسفالت با کيفيت بالا و استاندارد است، به طوري که آسفالت کمتر از 2 سال عمر دارد، در حالي که بايد حداقل 15 سال عمر کند، گران شدن قير و استاندارد نبودن اين محصول در کشور و بي تعهدي برخي آسفالت سازان شرايط را به شکلي درآورده که هيچ تضميني براي آسفالت نمي توان ارائه کرد.
شيري در ادامه افزود: عمليات آسفالت مکانيزه بين ساعت 12 شب تا 6 بامداد که وسايل نقليه سنگين اجازه تردد دارند، انجام مي شود و در روز فقط امکان عمليات دستي و لکه گيري ميسر است که اميدواريم با توجه به محدوديت زماني با بهترين کيفيت اهداف پيش بيني شده را محقق نماييم.
گفتني است؛ آنچه مشهود است، بي توجهي به زيرسازي خيابانها است که باعث سست شدن روکش آسفالت در بسياري از نقاط مي شود و در قبال نشست گاه و بيگاه خيابانها، شهرداري فقط روي آن آسفالت مي ريزد که اصولا بايد زيرسازي خيابانها از لحاظ دفع آبها، وجود چاه ها و سفره هاي زيرزميني آب، مکانهاي نشستي آب و زهکشي، مدام بررسي و کنترل شود، نه اينکه فقط آسفالت ريزي شود و با توجه به اين مشکلات و کوتاهي ها اميد است شهرداري و مسئولين ذي نفع در اهتمام و توجه هرچه بيشتر به اين قضيه در رفع آن اقدام کنند./ز
برچسب ها: شهروندان ، نوروزی ، بوستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.