سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مردم ماهی قرمز و سایر آبزیان تزئینی را نخريد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز از همشهریان انتظار داریم خرید و فروش گونه‌های جانوری و آبزیان به ویژه ماهیان پرهیز کنند و اجازه ندهند به گونه‌های جانوری آسیب وارد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی حمیدی امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های تعطیلات نوروزی در اردبیل افزود: در ایام پایانی سال عده‌ای‌ سودجو سعی می‌کنند ماهیان قرمز و دیگر آبزیان را خرید و فروش کرده و مورد معامله قرار دهند که در این زمینه ماموران محیط زیست با این تخلفات برخورد کرده و اجازه نخواهند داد آسیبی به گونه‌های مختلف حیوانی و آبزی وارد شود.

وی گفت: در کنار نظارت بر خرید و فروش گونه‌های مختلف آبزیان در سطح استان اردبیل برای ایام تعطیلات نوروزی، با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست و فرهنگ‌سازی برای مراقبت از فضاهای گردشگری برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

حمیدی تدارک برنامه‌های ویژه به مناسبت 13 فروردین، روز طبیعت و ممانعت از هرگونه تخریب مناطق طبیعی و جنگلی را یادآور شد و افزود: در صیانت از سرمایه‌های ارزشمند گردشگری استان اجازه نخواهیم داد آلودگی هوا، آب‌های طبیعی، طبیعت بکر و سایر مولفه‌های زیست محیطی اتفاق بیفتد چرا که این حرکت‌ها را مغایر با رسم و رسوم ایرانیان است.

وی همچنین از فعال بودن موزه تاریخ طبیعی اردبیل در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این موزه سعی شده است گونه‌ها و قالب‌های مختلف جانوری و تنوع زیستی به اطلاع مردم برسد تا بازدیدکنندگان از تاریخ زیست محیطی این استان بهره‌مند شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه از فعال کردن گشت‌های کنترلی به همت محیط بانان و ارائه توصیه‌های زیست محیطی به مسافران در ایام نوروز خبر داد./س

برچسب ها: اردبیل ، ماهی ، قرمز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.