سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

حفاظت از زیستگاههای آبی منطقه درخوزستان امرضروری است

مدیركل حفاظت محیط زیست خوزستان برحفاظت از زیستگاههای آبی منطقه درخوزستان تاكید و پیشنهاد داد كه هسته زیست محیطی دراداره كل بنادر و دریانوردی خوزستان تشكیل شود.

 به گزارش باشگاه جبرنگاران خوزستان، احمد لاهیجان زاده درنشستی با مدیران اداره كل بنادر خوزستان ،خواستار مشاركت اداره كل بنادر و دریانوردی در اجرای طرح محیط یار شد و گفت : محیط زیست دریا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید برای شناخت و حفاظت از این موهبت الهی اهتمام بیشتری نمود.

وی بیان داشت: استان خوزستان با دارابودن رودخانه ها ی مهم و پرآب ،تالابهای عظیم و دسترسی به دریا نسبت به سایر استانها از امتیازات ویژه ای برخوردار است كه بایستی در اجرای پروژه های مهم در این بخش به محیط زیست منطقه توجه ویژه شود تا از آسیب به طبیعت جلوگیری گردد.

لاهیجان زاده اظهار داشت: اداره كل بنادر استان باید قبل از احداث هرگونه موج شكن با محیط زیست خوزستان هماهنگی لازم را انجام دهد.

وی گفت: همچنین می توان از داشته های اداره كل بنادر و دریانوردی در پایش آنلاین و كنترل آلودگی های زیست محیطی در منطقه استفاده شود و برنامه های توسعه در این بخش با توجه به حساس بودن زیستگاه های آبی منطقه به اداره كل محیط زیست اطلاع رسانی شود.

مدیركل بنادر و دریانوردی استان نیز با اعلام آمادگی اداره كل بنادر خوزستان در اجرای برنامه های زیست محیطی گفت: از زمان فعال شدن هسته HSE ، از سال 89 تاكنون هفتاد درصد از سوانح زیست محیطی در مجموعه بنادر و دریانوردی كاهش یافته است.

اسماعیل ایدنی از برنامه ریزی این سازمان در راستای احداث تصفیه خانه عظیم فاضلاب خبرداد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان آمادگی حضور در طرح محیط یار را دارد. /س
برچسب ها: حفاظت ، زیستگاه ، ابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.