سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

نمایشگاه توانمندیهای كشاورزی خوزستان دراستراخان روسیه گشایش یافت

نمایشگاه توانمندیهای محصولات كشاورزی خوزستان با حضور استانداران خوزستان و استراخان روسیه دراین استان بندی فدراسیون روسیه گشایش یافت .

به گزارش باشگاه جبرنگاران خوزستان، این گزارش حاكی است كه 60 شركت خصوصی فعال درامرصادرات محصولات كشاورزی خوزستان ، نمونه محصولات خود را دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

دراین نمایشگاه كه درسطح یكهزارو200 مترمربع مساحت بنا شده ، استانهای همجوار استراخان روسیه نیز شركت دارند.

 روز نخست این نمایشگاه با استقبال خوب مردم شهراستراخان مواجه شده است .

هم اكنون بخشی از محصولات كشاورزی خوزستان ازجمله صیفی جات و سبزیجات شهرستان دزفول توسط بخش خصوصی به مسكو و سن پترزبورگ روسیه صادرمی شود .

دربین این محصولات كشاورزی ، سبزی جعفری ونیز لیموترش دزفول دراین شهرهای روسیه ، خریداران زیادی دارد.

متعاقب سفرسال گذشته هیات تجاری خوزستان به استراخان روسیه ، صادرات خرمای خوزستان نیز ازسال جاری توسط بخش خصوصی به فدراسیون روسیه آغازشد .

شهرآستراخان مركزاستان آستاراخان روسیه ، درشمال دریای خزر واقع است و درطول تاریخ یكصد ساله اخیر، مهم ترین بندرتجاری این دریا محسوب می شده است . شهرآستاراخان دردهانه رودخانه ولگا واقع است و ازاین طریق به دریای خزر راه پیدا می كند و به همین سبب شاهراه آبی و زمینی به شمار می رود. آستراخان شهری قدیمی است كه نه تنها در روسیه بلكه دراروپا به عنوان ˈ شهربزرگ صنعتی ˈ معروف است.

این استان ،پایتخت اقتصادی دریای خزر درجنوب روسیه است و بیش از یك میلیون نفر جمعیت دارد . ازنظر پراكنش جمعیتی ، سیاست روسی سازی درآستراخان با موفقیت انجام شده و هم اكنون نزدیك به هفتاد درصد جمعیت آن را روس ها تشكیل می دهند.

بندر آستراخان مهمترین بندر بازرگانی فدراسیون روسیه در دریای مازندران است . هم اكنون بیش از 140 شركت ایرانی دراستان آستراخان روسیه مراودات اقتصادی و تجاری دارند.

ارتباط تجاری آستراخان و ایران ازسال 1994 آغاز شد كه این همكاری ازهمان روزهای نخست ، ازحمایت كامل دولت روسیه برخورداربود . درسال 2001 میلادی تنها 18 شركت با سرمایه ایرانی درآستراخان ثبت شده بودند اما هم اكنون این تعداد به بیش از 135 شركت دراین استان رسیده است. /س
برچسب ها: توانمندی ، کشاورزی ، گشایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.