سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

برداشت بیش از سه تن كتیرا و باریجه در استان سمنان

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برداشت سالانه بالغ بر یك و نیم تن كتیرا و دو تن باریجه از مراتع این استان خبر داد.



' به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، محمدعلی سفیدیان' افزود: در استان سمنان حدود 800 گونه از گیاهان مختلف وجود دارد كه حدود 130 مورد آنها ارزش دارویی و خوراكی دارند.

وی گیاهان استراتژیك و مختص استان سمنان را كتیرا، باریجه، وشنا و آغوزه عنوان كرد و گفت: سالانه حدود یك هزار و 500 كیلوگرم محصول كتیرا و حدود دو تن باریجه از سطح مراتع استان توسط بهره برداران منابع طبیعی و زیر نظر این اداره كل برداشت می شود.

وی از سند دار شدن حدود 99 درصد از عرصه‌های ملی و طبیعی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان در این بخش موفق به كسب مقام اول در كشور شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اخذ 26 جلد سند مالكیت در 12 پلاك از اراضی این استان در سالجاری خاطر نشان كرد: امسال تاكنون به نمایندگی سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری، امور مربوط به اخذ سند مالكیت برای بیش از 23 هزار و 228 هكتار از اراضی استان سمنان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.