سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

آغاز ساخت میدان بار جدید کرمانشاه از سال آینده

شهردار کرمانشاه ساخت میدان بار جدید را اتفاق بزرگی برای شهر کرمانشاه دانست و گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال 92 آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،«پیمان قربانی»، با اشاره به قدمت 45 ساله میدان بار کرمانشاه که در حاشیه شهر واقع است، اظهار کرد: اینگونه خدمات باید خارج از محدوده‌ی قانونی شهر انجام شود نه این‌که کامیون‌ها بار خود را وسط شهر آورند و حتی از آنجا نسبت به توزیع آن اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم انتقال میدان بار به خارج از شهر، ادامه داد: از آغاز امسال به جد پیگیر انتقال میدان بار بودیم و کارهای خوبی انجام شده است.

به گفته‌ی شهردار کرمانشاه، پروژه‌ی انتقال میدان بار کرمانشاه پروژه‌ی بزرگی است که طبق سیاست‌ها برای کاهش هزینه به صورت مشارکتی انجام می‌شود.

قربانی تصریح کرد: زمینی به مساحت حدود 70 هکتار در جاده‌ی کرمانشاه - اسلام آبادغرب به این منظور اختصاص یافت که از نظر شبکه‌ی ارتباطی هم به علت قرار گرفتن در مسیر بزرگراه کربلا و کمربند شرقی، موقعیت مناسبی دارد.

وی با بیان این‌که طی مراحل قانونی کار شرکت ایثار(خانه سازی) به عنوان شریک طرح انتخاب شده است، افزود: احتمالاً تا پایان سال زمین به آنها تحویل داده می‌شود تا کارهای مقدماتی و طراحی انجام شود.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این طرح سه ساله انجام شود.

قربانی یادآور شد: این مکان یک شهرک کامل است که طبق شاخص‌ها و استانداردهای روز ساخته می‌شود و امکانات خدماتی و رفاهی فراوانی دارد.

وی معتقد است میدان بار فعلی در شان کلان‌شهر کرمانشاه نیست و ساخت میدان بار جدید علاوه بر ظاهر مناسب، زمینه‌ی اشتغال را هم فراهم می‌کند.

به گفته‌ی شهردار کرمانشاه، اگرچه طبق قانون ایجاد شهرک برای مشاغل مزاحم و انتقال آن‌ها بر عهده شهرداری نیست، اما شهرداری کرمانشاه همکاری لازم را در این‌باره داشته است.

قربانی در خصوص انتقال سایر مشاغل مزاحم نظر ضایعات‌فروشان یادآور شد: شهرداری زمینی به مساحت 8.5 هکتار در اختیار این صنوف قرار داده و اقدامات زیرساختی بر عهده آنهاست.

منبع:خبرگزاری ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.