سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

مراتع سلماس جوابگوی میزان دام موجود نیستند

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس گفت: میزان دام موجود در مراتع سلماس بیشتر از میزان مرتع است به طوری که مراتع این شهرستان جوابگوی میزان دام موجود نیستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، زرقام خانزاده در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات جهاد کشاورزی سلماس برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت هفته منابع طبیعی شاهد افتتاح طرح‌ها و اجرای برنامه‌های متنوعی در این شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین این برنامه‌ها، تصریح کرد: کاشت نهال در مراکز فرهنگی و هنری، توزیع رایگان نهال در بین مردم شهرستان سلماس، توزیع نهال در بین دانش‌آموزان مدارس این شهرستان، تجلیل از عرصه‌داران طبیعی، پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری مسابقات نقاشی در زمینه منابع طبیعی و اهمیت نگهداری و حراست از آن مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته منابع طبیعی اجرایی می‌شوند.

خانزاده با بیان اینکه در مجموع، 15 برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است، افزود: تلاش شده این برنامه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی برای نگهداری و حراست از منابع ملی باشد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در این زمینه، اعلام کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که فرهنگ استفاده و نگهداری از منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود.

خانزاده با بیان اینکه در حال حاضر میزان دام نسبت به مراتع موجود در این شهرستان بیش‌تر است، گفت: این روند در آینده ما را دچار مشکلاتی می‌کند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس اظهار داشت: برای این منظور باید دامداران را از عواقب ناشی از تخریب مراتع آگاه کرده و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود./س

برچسب ها: سلماس ، آبخیزی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.