سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

86 درصد زمین های كشاورزی كشور به صورت خرده مالكی اداره می شود

مدیركل دفتر نظام های بهره برداری سازمان مركزی تعاون روستایی گفت: 86 در صد زمین های كشاورزی كشور در قطعه های زیر 10 هكتار و به صورت خرده مالكی اداره می شود.

'حسین مهدی دوست' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوجن افزود: وسعت زمین های زراعی و باغی كشور به صورت خرده مالكی سه میلیون و 200 هكتار برآورد می شود.
وی اظهار كرد: 40 شركت سهامی بزرگ زراعی و 16 شركت سهامی كشت و صنعت در كشور فعال است كه 93 هزار هكتار از اراضی كشاورزی را در اختیار دارند.
وی پیگیری، تصویب و اصلاح اساسنامه شركت های تعاونی كشور پس 46 سال، اصلاح مكانیزم كمك های دولتی در تجهیز و راه اندازی تعاونی های تولیدی را از جمله اقدامات انجام شده این سازمان در یك سال گذشته عنوان كرد.
مهدی دوست، تعیین تكلیف انتقال وظایف شركت های تعاونی از جهاد كشاورزی به تعاونی های روستایی استان ها و انعقاد تفاهم نامه مشترك با وزرات نیرو در خصوص واگذاری ملكیت این شركت ها را از دیگر اقدامات مهم اجرا شده عنوان كرد.
وی شكل گیری شورای هماهنگی شركت های سهامی زراعی و تعاونی های تولیدی، شناسنامه دار كردن سه هزار و 400 واحد تولیدی بالای 50 هكتار به منظور افزایش سلامت محصول برای رضایت مصرف كننده را از برنامه های در دست اجرای این سازمان عنوان كرد .
مدیركل دفتر نظام های بهره برداری سازمان مركزی تعاون روستایی و عضو هیات مدیره سازمان تعاونی های جهاد كشاورزی به منظور بازدید از فروشگاه های در حال احداث استان كهگیلویه و بویراحمد به گچساران سفر كرده است./س

برچسب ها: زمین ، کشاورزی ، خرده ، مالکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.