سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

15میلیارد ریال تسهیلات برای تكمیل كشتارگاه شترمرغ زرندیه تصوب شد

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه گفت: 15 میلیارد ریال تسهیلات برای تكمیل كشتارگاه صنعتی مجتمع شتر مرغ این شهرستان در كارگروه توسعه بخش كشاورزی تصوب شد.

قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این كشتارگاه با هدف فرآوری و صادرات گوشت شترمرغ با سرمایه گذاری اعضای مجتمع پرورش شترمرغ زرندیه در حال احداث است و هم اكنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

وی بیان كرد: این كشتارگاه مجهز به بخش های مختلفی چون پركنی، تونل انجماد و كشتار خواهد بود و گوشت شترمرغ در این مكان با نظارت سازمان دامپزشكی بسته ‌بندی و به بازار عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه بهره برداری از این كشتارگاه موجب رونق و تمایل به سرمایه گذاری در این زمینه خواهد شد، اظهار داشت: صادرات و فرآوری گوشت شترمرغ، پوست، پر و پوسته تخم شترمرغ به دیگر كشورها از اهداف تاسیس این واحد صنعتی است.

قره بیگلو با بیان اینكه در گذشته بیشتر شترمرغ های گوشتی زرندیه برای كشتار به تهران انتقال می یافتند، ادامه داد: مجتمع پرورش شترمرغ زرندیه در زمینی به مساحت 500 هكتار احداث شده كه یكی از بزرگترین مراكز پرورش این پرنده در كشور محسوب می شود.

وی بیان داشت: در این مجتمع تولیدی 97 واحد پرورش شترمرغ وجود دارد كه هم اكنون 68 واحد آن توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال شده است و دارای بیش از چهار هزار قطعه شتر مرغ است.

به گفته وی، هم اكنون سالانه حدود 197 تن گوشت شترمرغ در زرندیه تولید می شود كه این میزان، 67 درصد تولید گوشت شترمرغ استان مركزی است./س

برچسب ها: شتر رمغ ، زرندیه ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.