دکتر باقری، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: ارتباط دانشکده با بخش صنعت ریلی راه آهن جمهوری اسلامی با توجه به توسعه حمل و نقل ریلی و افق چشم انداز 1404 و تأکید بر توسعه حمل و نقل ریلی دارد.
وی عنوان کرد: حمل و نقل ریلی یکی از اولویت های نقش جامع علمی کشور است صنعت ریلی درون شهری و برون شهری سالانه هزار کیلومتر باید توسعه پیدا کند.
وی عنوان کرد: همچنین ناوگان ها با توجه به اینکه خصوصی سازي شده باید دو برابر شود.
وی تصریح کرد: مرکز آموزش تحقیقات در دوره کارشناسی و هم تحصیلات تکمیلی در دوره سیاسی توسعه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در توسعه حمل و نقل ریلی برون شهری نیاز هست.
وی اظهار نشان کرد: از برنامه هایی که در سطح کشور در استان هایی به غیر از تهران در قم، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، توسعه داده می شود.
وی افزود: قبولی و فارغ التحصیلی در این رشته در خانم ها و آقایان نیز برابر است، فارغ التحصیلان در رشته مهندسی راه آهن در زمینه پست های مدیریتی، معاون مدیرعامل راه آهن در حوزه های مختلف جذب راه آهن می شوند.
وی در نهایت گفت: فارغ التحصیلان در حمل و نقل برون شهری جذب مترو تهران و قطارهای شهری، مونوریل می شوند./ح
ولی بعد چهارسال فارغ التحصیلی هنوز هم بیکارم اصلا آگهی استخدام نداره اصلا کسی این رشته رو.نمیشناسه بازارکارش تو ایران افتضاح یعنی از بقیه رشته ها داغون تر ،
حتی واسه پروژه های راه آهن و مترو هم مهندس های عمران رو برمیدارن به خدا بدبختی داریم
وقتی جایی میرم میگن رشته ت چیه میگم مهندسی راه آهن میگن رشته پایه ت تو دبیرستان تجربی بوده یا انسانی؟
یعنی اصلا هیچی دیگه من بدبخت با بهترین رتبه تو رشته ریاضی فیزیک بهترین دانشگاه ها درس خوندم الانم اوضاع اینه!
مخصوصا اگه خانم هستین اصلا نرین دنبال این رشته،منم گول همین حرف هارو خوردم که شما بعد فارغ التحصیلی !