سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم و تحقيقات و فناوري:

ظرفیت‌سازی دانشگاه آزاد اسلامي مطلوب است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوري گفت: ظرفیت سازی های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب و مطلوب است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي،‌ محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم، تحقیقات و فناوری در نهمین گردهمایی سراسری معاونین و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که امروز به میزبانی واحد بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پدیده ای است که خدمات بسیاری برای نظام کرده است، گفت: ظرفیت سازی های صورت گرفته در اين دانشگاه  بسیار خوب و مطلوب است، اما با اختیارات قانونی و آزادی علمی که دارد، می تواند برای خود تصویری درشان انقلاب اسلامی طراحی کند.
مهدی نژاد نوری افزود: همان طور که وزیرعلوم، تحقیقات و فن آوری بیان کرده، دانشگاه آزاد اسلامی یک بال آموزش عالی کشور و نقش اساسی و غیر قابل انکار در توسعه فرهنگی و آموزشی کشور داشته است.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با اعتبارات مردمی ایجاد شده است، ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت تبدیل علم به ثروت پیش برود و برای اداره خود تنها متکی به شهریه دانشجویان نباشد.
 
مهدی نژاد نوری خاطر نشان کرد: امروزه در کشور ما دانشگاهها نقش اضافه تر از نقش علمی در جامعه ایفا می کنند که مهمترین این نقش ها، نقش فرهنگی است.
وی ادامه داد: اگر دانشگاهها افرادی تحصیلکرده و متخصص را تحویل جامعه دهند، یک جامعه توسعه یافته و معتبر خواهیم داشت بنابراین یکی از محورهای مهم فعالیت دانشگاهی تربیت انسانهای کارآمد، خودباور و ارزشی است و کارکرد دوم دانشگاه، تحقیق، علم، فن آوری، پژوهش و تبدیل علم به ثروت است.
 
مهدی نژاد ابراز داشت: در این رابطه دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی های مختلفی دارد که با یک خودشناسی، آزادی عمل و دسترسی به منابع می تواند خود را به نقطه اوج برساند، زیرا آزادی عمل و اقداماتی که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند انجام دهد توسط دانشگاههای دولتی قابل انجام نخواهد بود.
 
معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم تصریح کرد: چه اشکال دارد دانشگاه آزاد اسلامی چند موسسه تولیدی، صنعتی و فرهنگی را اداره کند و دانشجویان در رشته های مرتبط با آن صنعت را به این محل ها برده و به عنوان آزمایشگاه از این محل ها بهره ببرد به طوریکه هم دانشجویان استفاده می کنند و هم تولید ثروت خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه استعداد فردی مهم است ولی مهمتر روح جمعی است که با یک سازماندهی مناسب می توان کارهای بزرگی انجام داد، خاطر نشان کرد: زنجیره ارتباط صنعت و دانشگاه باید تکمیل شود و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به راحتی این سازو کار را فراهم کند.
برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، ظرفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.