سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجوی امروز؛ کارآفرین آینده ؛

رقابت یکسان کاریابی دانشجویی در استارتاپ دانشجویان

پروژه های فناوری اطلاعات توسط دانشجویان رشته های مربوط به آن به مرحله عمل می نشیند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران سومین دوره کارآفرینی ایده ها و کارهای نو در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این دوره ها مربیانی برای آموزش کار آفرینی گروههای دانشجویی حضور دارند و ایده های آن ها را می گیرند و با راهنمایی، ایده های دانشجویان را به صحنه رقابت دانشجویی می برند. در این صحنه های رقابت گروههای جوان و پرانرژی برای یک ترنومنت 54 ساعته آماده می شوند.

به همین منظور به سراغ رهبر چند گروه از گروههای شرکت کننده در سومین دوره استارتاپ تهران رفته و صحبت ها و نظرات آن ها را نسبت به پروژه و این رقابت پرسیدیم.

علی صابریان دانشجو و مدیر گروه Lexie در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این گروه پروژه مرجع آنلاین لباس برای بانوان را اجرا می کند. این مرجع قصد دارد لباس های لوکس زنانه را به صورت آنلاین روی خط اینترنت برای مشتریان لباس های ویژه قرار دهد.

وی در ادامه بیان داشت: در واقع این وب‌سایت می تواند کمکی به مزون های فعال در بازار داشته باشد و به این وسیله مشتریان این گونه لباس ها را به فروشگاه ها نزدیک کنند. آن هم از راه اینترنت و به وسیله خرید اینترنتی. در راستای این رقابت ها به سراغ یک پروژه جالب دیگر رفتیم سهیل نیک فرجام دانشجو و رهبر پروژه موبایل پوستر در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: این پروژه از فناوری NSP یاQR در موبایل ها بهره می گیرد.

وی درباره این فناوری توضیح داد: فناوری QP بستری در موبایل ایجاد می کند که با ایجاد یک کیف پول بانکی و واریز مبلغ مورد نیاز در این کیف پول، می توان فعالیتهای پرداخت مانند پرداخت کارت شارژهای تلفن همراه و یا عبور از گیت های مترو به وسیله پرداخت از راه این نرم افزار را انجام داد.

به صورتی که گوشی موبایل شما در فاصله کمتر از 5 سانتی متر از محل پرداخت قرار بگیرد. گر چه این فناوری یکی دو سال است در دنیا مطرح شده و امروز در گوشی های تلفن همراه قرار دارد، اما پیشبرد این هدف می تواند بستری تازه و نو در محصولات الکترونیکی ایرانی ایجاد کند.

و در پایان جالب است بدانید، همه پروژه های فعال امیدوار بودند که در این رقابت مقام اول را کسب نمایند./ع2
برچسب ها: دانشجو ، کار آفرین ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.