سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی بر تأثیرات نمایشگاه های مد و لباس در کشور

ترویج حجاب از طریق نمایشگاه ها و جشنواره های پوشش اسلامی

برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های عفاف و حجاب و مد و لباس در کشور اگر چه تأثیرات مطلوبی بر روی ترویج فرهنگ حجاب در جامعه دارد ، اما شاهد گستردگی تولیدات این نمایشگاه ها در جامعه نیستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در نمایشگاه های فصلی و دائم مد و لباس در آن شاهد ارائه آثار طراحان لباس نشأت گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم.
اگرچه به دلیل برخی موانع از جمله تولید با تیراژ پایین این طرح ها و مدل ها، توزیع نامناسب آن در فروشگاه ها و عدم تبلیغ مناسب آنچنان که باید درسطح جامعه شاهد فراگیرشدن تولیدات نیستیم اما باید به این اقدامات زمان‌ داد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
فروغ نیل چی زاده استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به راه های ترویج حجاب از طریق ارائه الگوهای مختلف و جذاب گفت: از شیوه های نادرست ترویج حجاب به سبک زندگی اسلامی و ایرانی عرضه بیش از 40 مدل مقنعه و روسری با هدف به رخ کشیدن زیبایی های زنانه و به بهانه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.
وی ادامه داد: جذاب سازی پوشش بانوان ترویج نادرست حجاب است.
یکی از راه های تأثیرگذاری بیشتر نمایشگاه های عفاف و حجاب، برگزاری میزهای اندیشه و اتاق های فکر در زمینه این فرهنگ است که نتایج عینی آن در قالب نمایشگاهی و کارگاهی به عموم مخاطبان در جامعه ارائه شود./ف
برچسب ها: نمایشگاه ، مد ، لباس ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.