سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت فعال شيعه بحريني به 3 ماه حبس

زینب الخواجه، فعال حامی حقوق بشر به جرم توهین به یک کارمند دولت پس از لغو حکم تبرئه وی توسط دادگاه تجدید نظر، به سه ماه حبس محکوم شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ بحرین که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا است، از زمان آغاز اعتراضات عمدتا اکثریت شیعیان این کشور در سال دو هزار و یازده که خواهان پایان یافتن سلطه سیاسی حاکمان سنی و اعطای اختیارات کامل به پارلمان هستند، درگیر بحران سیاسی است.

زینب دختر عبدالهادی الخواجه، فعال شیعه برجسته حامی حقوق بشر در بحرین است.عبدالهادی الخواجه که یکی از شخصیت های اصلی قیام سال 2011در بحرین بود، هم اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت حبس ابد در زندان است.

خبرگزاری دولتی بحرین به نقل از یکی از دادستان ها اعلام کرد: «دادگاه تجدید نظر امروز (جمعه) حکم اولیه تبرئه زینب الخواجه را لغو و وی را به سه ماه حبس محکوم کرد».

دادگاه تجدید نظر پیش از در ارتباط با دو پرونده دیگر به علت ورود الخواجه به یک منطقه نظامی ممنوعه و وارد کردن خسارت به اموال دولتی، این فعال زن را به یک ماه حبس و دو ماه حبس محکوم کرده بود.

حکومت بحرین اعلام کرده است سی و پنج نفر در جریان ناآرامیهای سال 2011 و دو ماه حکومت نظامی پس از آن در این کشور کشته شدند هر چند که مخالفان، شمار تلفات را بیش از هشتاد نفر براورد کرده اند.


                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

برچسب ها: فعال ، شیعه ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.