سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم های ایرانی قدرت خود را به رخ آسیا کشاندند

سه نماینده، هر تیم سه گل، سه گام به جلو

اولین روز لیگ قهرمانان آسیا با درخشش تیم های ایرانی همراه بود تا به موفقیت نمایندگان کشورمان در این رقابت ها امیدوار شویم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تراکتورسازی تبریز در خانه و در گام اول قدرتمند ظاهر شد و چراغ اول را روشن کرد.

شاگردان تونی اولیویرا در اولین تجربه آسیایی خود موفق شدند الجزیره امارات را در ورزشگاه یادگارامام(ره) شهر تبریز 3 بر یک نشان دهند تا یک شروع با اقتدار در سطح اول فوتبال آسیا داشته باشند. تراکتورسازی با حضور 80 هزار نفری هوادارانش موفق شد جشن پیروزی بگیرد و ثابت کند که در آسیا هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.

نتیجه بسیار خوبی که تراکتورسازی در تبریز گفت، باعث شد سپاهان اصفهان و استقلال تهران هم روحیه بگیرند و با قدرت به مصاف رقیبان خود بروند. حالا تراکتورسازی برای دیدار خارج از خانه اش باید آماده شود.

الجیش تا روز 22 اسفند ماه میزبان تونی اولیویرا و شاگردانش خواهد بود.
الجیش در دیدار اول خود مقابل الشباب عربستان شکست خورد تا بدون امتیاز در پایان هفته اول بازی ها در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد.

تراکتورسازی که با این پیروزی پر گل صدرنشین گروه است، حالا به دنبال تجربه ای دیگر است و باید اولین بازی خارج از خانه خود را در لیگ قهرمانان آسیا انجام دهد که البته با روحیه بسیار خوبی که این تیم از پیروزی مقابل الجزیره امارات به دست آورده و با توجه به بازیکنان باتجربه ای همچون محمد نصرتی، جواد کاظمیان و قاسم دهنوی در کنار مدیریت خوب و کادر فنی باتجربه ای که دارد، احتمال موفقیت سرخپوشان تبریزی در برابر الجیش در قطر زیاد است و امیدواریم که چنین اتفاقی بیفتد.

اما سپاهان اصفهان همانطور که انتظار داشتیم در بازی اول قدرتمند ظاهر شد طلایی پوشان اصفهانی در ورزشگاه فولادشهر و در روزی که سکوهای خالی زیادی را در این استادیوم شاهد بودیم، موفق شدند النصر امارات را با 3 گل شکست دهند.

سپاهان پرافتخارترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا است و طی سال های اخیر همواره به عنوان یک مدعی در سطح لیگ قهرمانان آسیا ظاهر شده و اگر بدشانسی گریبان آنها را نمی گرفت، امروز حتی افتخار قهرمانی در قاره کهن هم در کارنامه این تیم ثبت شده بود. سپاهان در اولین گام النصر امارات را 3 بر صفر شکست داد تا یک بار دیگر فاصله فوتبال ایران و امارات مشخص شود.

النصر با بازیکنان چند میلیون دلاری خود وارد اصفهان شده بود اما مقابل تیم یکدست و آماده زلاتکو کرانچار از پیش نبرد و تسلیم محض نماینده ایران بود.

حالا سپاهان که صدرنشین گروهش است، باید به قطر سفر کند و در دومین بازی میهمان الغرافه است که این دیدار روز 23 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

الغرافه در روز اول ضعیف ظاهر شد و در عربستان 2 بر صفر مغلوب الهلال شده به نظر می رسد سپاهان و الهلال مدعیان اصلی صعود از این گروه هستند اما نباید الغرافه را هم دست کم گرفت چرا که می تواند برای نماینده فوتبال کشورمان دردسرساز شود.

البته سپاهان آنقدر در رقابت های آسیا تجربه دارد که توان مقابله با تیمی در سطح الغرافه قطر را داشته باشد اما طلایی پوشان اصفهانی باید کاملا هوشیار باشند تا اسیر اما و اگر نشوند و بتوانند با قدرت از گروه خودشان صعود کنند.

کرانچار به عنوان یک مربی بزرگ و حرفه ای پس از پیروزی تیمش مقابل النصر امارات مدعی شده که تیمش برای رسیدن به فینال و قهرمانی در آسیا تلاش می کند که این اظهار نظر جالب می تواند روحیه و اعتماد به نفس به بازیکنان و مجموعه سپاهان تزریق کند تا در ادامه  با انگیزه بیشتری کار کنند.

استقلال تهران هم در روز اول لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و اگر مدافعان این تیم کمی هوشیار‌تر بودند و رحمتی بهتر عمل می کرد ،‌  می توانستند الر‌یان قطر را در خانه ا‌ش شکست دهند و با 3 امتیازکامل به ایران برگرداند هرچند که کسب یک امتیاز هم در خانه حریف نتیجه بدی برای آبی پوشان تهرانی نبود.  بزرگ ترین مشکل تیم امید قله نوعی در این دیدار خارج از خانه عدم تمرکز لازم بود.

استقلال در قطر 3 بار از حریف پیش افتاد اما هر بار گل مساوی را خورد و در نهایت بازی با تساوی 3 بر3 به پایان رسید که این مسئله بزرگ ترین ضعف برای تیم قلعه نوعی است، تیمی که ستاره های با تجربه زیادی دارد اما نمی تواند برتری اش را حفظ کند و خیلی راحت برد را با مساوی عوض می کند . استقلال در قطر نشان داد که نیمی مقتدر و بزرگ است و حتی می تواند در خانه حریف هم تیمی مثل الریان را تحت فشار قرار داده و کنترل بازی را در دست بگیرد و موقعیت های خوبی به دست بیاورد اما عدم تمرکز و اشتباهات مکرر در خط دفاع باعث شد تا در لحظات پایانی 3 امتیاز عوض کند.

استقلال در گام دوم میزبان العین اما رات است ، تیمی که به نظر می رسد با توجه به لیگ قهرمانان آسیا آمده است چرا که العین در اولین بازی میزبان الهلال عربستان یکی ازقدرتمند ترین تیم های باشگاهی در سطح آسیا بوده و موفق شد 3 بریک به پیروزی برسد و در پایان هفته اول صدر نشینی گروه شود .

استقلال در روز 23 اسفند ماه میزبان العین امارات است و امیر قلعه نوعی وشاگردانش باید به مصاف این تیم خوب و پرستاره اماراتی بروند. در این دیدار هوا داران استقلال می توانند نقش مهم و تعیین کننده ای داشته باشند.

استقلال در لیگ برتر هر چند صدرنشین است وخوب نتیجه می گیرد اما هوادارنش استقبال خوبی از بازیهای این تیم ندارند.

حکایت آسیا کاملا متفاوت است و طرفداران استقلال اگرمی خواهند تیم محبوب شان در قاره کهن موفق شود ، باید در تمام بازیهایی که میزبان هستند، سکوهای ورزشگاه آزادی را به تسخیر خود در آورند و با تمام وجود از تیم محبوب شان حمایت کنند تا استقلال بتواند در این گره سخت موفق شود وجواز صعود به مرحله بعدی مسابقات را به دست آورد. هر 3 تیم ایرانی در روز اول مسابقات خوب ظاهر شدند و نکته جالب این بود که تراکتورسازی، سپاهان واستقلال هر کدام 3 گل به حریفان خود زدند تا امیدواری ها به موفقیت نمایندگان ایراندر آسیا بیشتر شود.

امیدواریم که نمایندگان فوتبال کشورمان در ادامه را ه در لیگ قهرمانان آسیا خوش برخشید و شاستگی و اقتدار خودشان را به رخ تیم های قاره کهن بکشند./آق

برچسب ها: لیگ ، قهرمانان ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.