سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش˝ اِرِخش˝ در پیچ نقد ؛

بازخوانی حکایت وطن روی صحنه

باشگاه تئاتر تهران خانه فرهنگ شیخ هادی در بیست و ششمین نشست، نمایش˝ اِرِخش˝به نویسندگی و کارگردانی مسعود دلخواه را مورد نقد و بررسی قرار می دهد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای رازی؛ در این نشست  هنری که از ساعت 17روز شنبه12 اسفند ماه برگزار می شود، جدید ترین نمایش صحنه ای تالار چهارسو(تئاترشهر) مورد نقد قرار می گیرد .
براساس این گزارش؛ مسعود دلخواه (کارگردان)، میر امیر میری(آهنگساز)، نوید گودرزی و بیژن زرین (بازیگران) و علیرضا نراقی(منتقد) درکنار شماری از علاقه مندان هنر نمایش و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت .
در خلاصه داستان تئاتر پرفورمنس"ا ِرِخش" چنین آمده است که: در زمان منوچهر شاه پس از آن که افراسیاب  به ایران حمله می کند، فرشته زمین از مرز شکنی و ستم های او آزرده خاطر می شود و فرشته باران بر مردم خشم می گیرد وسال های طولانی باران نمی بارد. آسمان و زمین قهر می کنند و خشکسالی همه جا را فرامی گیرد. ایرانیان و تورانیان از خشکسالی به تنگ می آیند و به فکر صلح می افتند. تورانیان قرار را بر پرتاب یک تیر می گذارند  تا مرز ایران و توران نمایان شود به امید آنکه پس ازآن باران ببارد. ارخش(آرش کمان دار زبر دست)، این کار بزرگ را برعهده می گیرد تا مرز بین ایران و توران را مشخّص کند و هدف والای خود را که بارش باران برای نجات مردمان ایران و توران است را به انجام برساند و .... 
گفتنی است؛  مسعود دلخواه علاوه بر کارگردانی نمایش ارخش که در سالن چهارسو(تئاتر شهر) روی صحنه است؛ دراماتورژی و تنظیم متن آن را نیز برعهده دارد وبیژن زرین، نویدگودرزی، مجتبی مظفری، عیسی نوری،  ارشیا زرین، سارا علیا، علی سخنگو، افسون دلخواه، صادق حیدری، مریم قربانیان، راحیل روحانی زاده، سارا نجفی، بابک قادری، بارمان اهورا،آرش نوری، محمد مهدی شاهی، سحر ستوده، حسین اقدم نیا، فرزانه زینتی و متین قاسمی در این اثر ایفای نقش می کنند./ي2
برچسب ها: نمایش ، ارخش ، دلخواه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.