سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

برگزاری همايش ملي پيشگيري سوء مصرف مواد محرک در جوانان در شيراز

همایش مللی پیشگیری سوء مصرف مواد محرک در جوانان با حضور 250 محقق و کارشناس از سراسر کشور در شیراز برگزار شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : آخرین دستاوردها و برنامه های کارشناسان بهداشت برای کاهش سوء مصرف مواد محرک در بین نوجوانان و جوانان در این همایش دو روزه بررسی می شود .
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: محور اصلی در این همایش ارائه راهکارهایی برای کاهش سوءمصرف مواد محرک به عنوان یکی از آسیب های عمده اجتماعی در بین جوانان با حضور پزشکان و کارشناسان داخلی و بین المللی است.
رییس دفتر سلامت روانی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش گفت: حشیش و بعد از آن مواد محرک یا آمفیتامین ها بیشترین مواد مخدر مورد مصرف در دنیا می باشد که البته در مناطق مختلف دنیا این آمار متفاوت است .
دکتر ناصحی، اظهار داشت : بر اساس بررسی های انجام شده، سوء مصرف مواد محرک در دنیا و کشور ما رشد داشته و این در حالی است که در دهه اخیر بودجه های زیادی در کشور صرف پیشگیری درمان سوء مصرف مواد مخدر شده است .
وی بیان کرد : در حال حاضر سوء مصرف محرک ها در کشور دارای شیوع2 و 65 صدم درصد در جمعیت 15 تا 64 سال می باشد و این نکته هم قابل توجه است که 45 درصد از جمعیت مصرف کننده مواد مخدر در کشورمان زیر 29 سال هستند . ناصحی گفت : همانگونه که اشاره شد در مناطق مختلف دنیا نوع مواد مخدر مصرفی متفاوت است و در ایران به ترتیب تریاک، شیره، سوخته تریاک، مواد محرک، کراک افغانی و هروئین آمار بیشتر مصرف کننده را به خود اختصاص داده اند .
همایش پیشگیری سوء مصرف مواد محرک در جوانان به صورت مشترک توسط سازمان یونیسف ، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور کارشناسانی از سراسر کشور در شیراز برگزار شد ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.