سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو خبر داد:

تثبیت وضعیت آب دریاچه ارومیه پس از 14 سال

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو از تثبیت وضعیت آب دریاچه ارومیه برای نخستین بار در 14 سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)،  "عليرضا دائمي" در هفتمين نشست شوراي پژوهشي وزارت نيرو كه در محل موسسه تحقیقات آب برگزار شد، با اشاره به شرايط درياچه اروميه، اظهار داشت: خوشبختانه براي نخستين بار طي 14 سال اخير،‌ در هفته هاي گذشته شاهد ثبات وضعيت در آب اين درياچه بوديم كه عامل آن را بارش هاي موثر و همچنين اجراي عمليات باروري ابرها مي‌دانيم.

وی سپس از بررسی طرح متمركزسازي فعاليت هاي پژوهشي صنعت آب و فاضلاب كشور در موسسه تحقيقات آب خبر داد و گفت: با توجه به اهميت بحث تحقيق و پژوهش در صنعت‌ آب و فاضلاب، در نظر داريم تا زواياي مختلف محوريت قراردادن موسسه تحقيقات آب در بخش تحقيقات اين صنعت را در نشست های شوراي پژوهشي وزارت نيرو كارشناسي کنيم.

وي افزود: البته اين به معناي دور ساختن ساير بخش ها از تحقيق و پژوهش نيست بلكه قصد داريم تا از اين طريق وضعيت تحقيق در اين صنعت را سامان دهيم.

دائمي در ادامه با اشاره به سفر اخير خود به افغانستان، گفت: در جریان این سفر و بازديدهايي كه از صنايع مختلف اين كشور انجام شد، شاهد وضع مناسبي در بخش هاي مختلف از جمله صنعت آب و فاضلاب اين كشور نبوديم.

وي افزود: در افغانستان تصفيه خانه‌ آب و فاضلاب وجود ندارد و كيفيت آب شرب بسيار پايين است كه اين امر موجب بروز انواع بيماري ها مي شود.

وي اضافه كرد: متاسفانه با وجود سرمايه گذاري هاي زيادي كه طي سال هاي اخير توسط كشورهاي مختلف در افغانستان انجام شده، اما پيشرفتي در زيرساخت هاي اين كشور به وجود نيامده است.

در این نشست، دكتر "سيدمسعود تقوايي" ريیس موسسه تحقيقات آب با اشاره به نقش موسسه های تحقيقاتي در رشد و توسعه صنايع مختلف، گفت:‌ موسسه های تحقيقاتي بايد به عنوان حلقه اي واسط ميان دانشگاه ها كه توليد كننده علم هستند و صنعت كه مصرف كننده علم هستند،‌ عمل کنند.

وي تصریح کرد بايد شرايطي ايجاد شود تا اين موسسه ها را از دغدغه تامين اعتبار و تحصيل درآمد اختصاصي رهايي بخشيم تا از اين طريق تمركز اين بخش ها براي انجام فعاليت هاي پژوهشي افزايش يابد./عب
 
برچسب ها: سد ، آب ، فاضلاب ، دریاچه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.