سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت گسترده نوجوانان فلسطيني ؛ رويکرد جديد رژيم صهيونيستي

رژيم اشغالگر قدس به صورت گسترده به بازداشت و زنداني کردن نوجوانان فلسطيني روي آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ سازمانهاي بين المللي فعال در زمينه دفاع از حقوق بشر درباره وضع نوجوانان فلسطيني در زندانهاي اسرائيل هشدار داده اند. سازمان بين المللي دفاع از کودکان در گزارش اخير خود اعلام کرده است تعداد نوجوانان فلسطيني در زندانهاي اسرائيل به صورت چشمگيري افزايش يافته است. در اين گزارش تاکيد شده است تعداد نوجوانان فلسطيني که در ماه ژانويه توسط نظاميان اسرائيلي زنداني شده اند چهل درصد افزايش يافته است. اين درحالي است که سازمان ديده بان حقوق بشر نيز درباره تداوم دستگيري و زنداني شدن نوجوانان فلسطيني ابراز نگراني کرده است. 

عايد ابو قطيش مدير بخش فلسطيني سازمان بين المللي دفاع از کودکان در اين باره گفت: افزايش تعداد نوجوانان در زندانها و بازداشتگاههاي اسرائيلي در ماه گذشته بسيار قابل توجه است. آماري که ما به دست آورده ايم نشان مي دهد دويست و بيست و سه نوجوان فلسطيني در بازداشتگاههاي اسرائيل است.در ماه ژانويه امسال تعداد نوجوانان فلسطيني بازداشت شده و انتقال يافته به زندانهاي اسرائيل بين سن سيزده و پانزده سال حدود سي و چهار مميز هشت دهم درصد افزايش يافته است. اين درحالي است که بند چهارم کنوانسيون ژنو انتقال زندانيان نوجوان فلسطيني را از کرانه باختري به اسرائيل ممنوع کرده است. 

ابوقطيش افزود: علت افزايش شمار زندانيان نوجوان در زندانهاي اسرائيل، تشديد تنشها در اراضي اشغالي است. شمار زندانيان فلسطيني بزرگسال نيز به که اعتصاب غذا مبادرت کرده اند افزايش يافته است. به نظر مي رسد در هفته هاي آينده نيز شاهد افزايش تعداد نوجوانان بازداشتي و زنداني در زندانهاي اسرائيل خواهيم بود.رندا وهاب از فعالان حقوق بشر فلسطيني در اين باره گفت: در يک هفته گذشته بر تعداد زندانيان فلسطيني افزوده شده است که به اعتصاب غذا مبادرت کرده اند. علت اين مسئله جان باختن يک فلسطيني در زندانهاي اسرائيل است. زندانيان فلسطيني در اعتراض به شرايط زندان و بازداشت غيرقانوني خود براي مدت طولاني اعتصاب غذا کرده اند.



برچسب ها: نوجوان ، بازداشت ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.